1

حذف نیروی انتظامی از پروسه صدور مجوز کنسرتها؟⇐یک نماینده مجلس: غیرقانونی است

سینماژورنال: در حالی که در هفته های گذشته رییس دفتر موسیقی ارشاد و وزیر ارشاد بر تنظیم مصوبه ای در جهت عدم دخالت نیروی انتظامی در صدور مجوز برنامه های فرهنگی-هنری و از جمله کنسرتها تأکید کرده بودند(اینجا را بخوانید) اما یک نماینده مجلس این مصوبه را غیرقانونی دانست.

به گزارش سینماژورنال حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره به “فارس” گفت: مصوبه ای که هیئت وزیران در تاریخ ۲۰ مردادماه ابلاغ کرد دارای اشکالات قانونی است و اگر هیات دولت نقطه نظراتی در این مورد دارد باید آن را از مسیر دیگری پیگیری کند.

نیروی انتظامی سازمان مستقلی است و زیر نظر مقام رهبری اداره می شود
وی افزود: اگرچه هیات وزیران طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی می تواند آیین نامه هایی را برای سازمان های اداری مصوب کند اما بر اساس همین اصل قانونی این مجوز باید در حدود اختیارات هیات وزیران باشد و طبعا این مصوبه نبایستی با روح قانون در تضاد باشد.

پژمانفر اضافه کرد: طبق اختیاراتی که قانون بر اساس ماده ۲۰ آیین نامه اماکن عمومی به نیروی انتظامی داده است، ناجا یک سری تکالیف را بر عهده دارد که بخشی از آن رسیدگی و صدور مجوز برای برگزاری برخی مجالس و جلسات است که این جدای از مجوزی است که وزارت ارشاد در خصوص مراسمات فرهنگی و هنری از جمله اجرای صحنه ای تئاتر و موسیقی صادر می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی در خصوص غیر قانونی بودن این مصوبه گفت: نیروی انتظامی سازمان مستقلی است که با توجه به اینکه زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می شود، مصوبات هیات دولت هیچگونه دخالتی در توسعه یا کاهش وظایف آن نخواهد داشت.

این مصوبه به طور یک طرفه به تصویب رسیده
پژمانفر با اشاره به اینکه در این مصوبه وظایفی برای نیروی انتظامی تعریف شده که مغایر با تکالیف ذاتی ناجا است گفت: در این مصوبه حتی از نمایندگان نیروی انتظامی برای دریافت نقطه نظرات کارشناسی دعوت نشده است و این مصوبه بصورت یک طرفه و بدون مشورت با نهادهای مرتبط به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را داری نکات قابل بررسی فراوانی دانست و گفت: این موضوع به سبب گستردگی دارای اشکالات فراوانی است که طبعا باید در مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده و به تایید نمایندگان برسد.

پژمانفر در پایان اظهار داشت: بر اساس این اشکالات مصوبه هیئت دولت هیچ اعتبار قانونی ندارد و تا زمانی که این تغییرات از مسیر صحیح به آیین نامه های نیروی انتظامی وارد نشود، ناجا ملزم به اجرای آن نخواهد بود.

حجت الاسلام نصرا.. پژمانفر
حجت الاسلام نصرا.. پژمانفر