1

جهانگیر الماسی به‌دنبال فتحعلی‌شاه!

سینماروزان/محمد شاکری: جهانگیر الماسی بازیگر باسابقه که یک فیلم توقیفی در مقام بازیگر به نام #کاناپه در کارنامه دارد و یک فیلم توقیفی در مقام کارگردان به نام #رنج_و_سرمستی، از علاقه به ایفای نقش فتحعلیشاه (دومین شاه از تبار قاجار) سخن گفت؛ در دورانی که سریال‌سازان ایرانی ول‌کن ناصرالدين شاه نیستند!

جهانگیر الماسی به روزنامه همشهری گفت:‌ دوست دارم فیلم مربوط به دوره «فتحعلی‌شاه» قاجار و رقابت فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکای تازه شکل گرفته برای حضور در ایران و خاورمیانه ساخته شود و من در آن بازی کنم.

الماسی در چرایی علاقه به بازی در فیلم فتحعلیشاه بیان داشت: دوره فتحعلیشاه، دوره‌ای بود که اسپانیا و پرتغال و کشورهای امثال آن که استعمارگران قبلی بودند در حال محوشدن از صحنه بین‌المللی هستند و به جایش انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا صحنه گردان شده اند.

وی ادامه داد: من بازی در نقش‌های تاریخی را به هر نقش دیگری ترجیح می‌دهم؛ چون بازی در نقش‌های تاریخی به نوعی کشف و شهود است و این کشف و شهود برای من از جذابیت خاصی برخوردار است.

الماسی افزود: اغلب مردم به آنچه در گذشته کشور وجود داشته و به‌عنوان تاریخ از آن نام برده می‌شود، علاقه‌مند هستند. بنابراین اگر فیلمی ساخته شود که این تاریخ را به نمایش بگذارد، به‌طور یقین در جذب مخاطب می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد. به نوبه‌خود افسوس می‌خورم که چرا نباید آثار تاریخی بیشتری تولید شود. تاریخ یک کلاس درس اجتماعی است که در روشنگری افکار عمومی نقشی بسزا دارد. من دلیل واقعی اینکه امروزه فیلم‌های تاریخی ساخته شود را نمی‌دانم، اما معتقدم باید فعالیت‌های بیشتری در این زمینه شود و تاریخ و وقایع تاریخی به بهترین شکل ممکن به نمایش درآید.

الماسی گفت: در بین کارهای تاریخی خودم، سریال «کوچک‌جنگلی» را بسیار دوست داشتم. البته خودم چند فیلمنامه تاریخی هم نوشته‌ام که هیچ‌کدام کار نشده‌اند و من آنها را خیلی دوست دارم. مثل #شب_کلنل یا #تاریخ_قانون_در_ایران.

جهانگیر الماسی به دنبال فتحعلیشاه
جهانگیر الماسی به دنبال فتحعلیشاه