1

جلوگیری از اکران “یتیم‌خانه ایران”⇔پای GEM در میان است یا ممیزی یا پلیتک تبلیغاتی؟

سینماروزان: در حالی که قرارداد اکران “یتیم خانه ایران” ابوالقاسم طالبی برای روی پرده رفتن از 5 آبان ماه منعقد شده بود و این فیلم بنا بود در گروه سینمایی آزادی اکران شود اما برخی رسانه های اصولگرا و از جمله “تسنیم” خبر داده اند که جلوی اکران این فیلم گرفته شده است.

به گزارش سینماروزان هنوز مشخص نشده که دلیل این تعویق اکران چیست و این رسانه ها هم دلیل واضحی را مشخص نکرده اند.

برخی از ممنوعیت فعالیت فیلمیران پخش کننده اثر به خاطر پخش تیزر آثار قبلی این دفتر از GEM خبر داده اند که البته این مسأله چندان منطقی نیست چون دیگر فیلم این پخش کننده “متولد65” بناست از فردا در گروه آزاد اکران شود و هیچ مشکلی هم در اکران آن به وجود نیامده است و بلیت فروشی اینترنتی آن هم آغاز شده است.

شنیده هایی هم وجود دارد درباره مضمون ملتهب ضدانگلیسی فیلم که برخی مقامات سینمایی اکران آن را در فاصله چند ماهه تا انتخابات حاشیه ساز قلمداد کرده اند بخصوص که به تازگی وزیر قبلی ارشاد استعفا داده و مدتی زمان می برد تا وزیر جدید در وزارتخانه مستقر شود.

البته فرض سومی هم وجود دارد و آن هم این است که انتشار اخبار مربوط به تعویق اکران و حتی روی پرده فرستادن فیلم با تأخیر نوعی پلتیک تبلیغاتی است برای در کانون توجه قرار دادن درامی تاریخی که طعنه های سیاسی آن به شدت همذات پندارانه برای روزگار معاصر است.