1

توپ رئیس در زمین سیدمهدی جوادی/چهارده پروژه مورد حمایت فارابی کدامند؟

سینماروزان/حامد مظفری: حدودا یک ماه بعد از گزارش سینماروزان درباره حمایت فارابی از حدود بیست پروژه سینمایی و طرح پرسش در چرایی عدم اطلاع رسانی در باب این پروژه‌ها(اینجا را بخوانید) رئیس سینما در سفر به بوشهر به صراحت از حمایت فارابی از چهارده پروژه خبر داد.

با اعلام رئیس اولین انتظار از سیدمهدی جوادی مدیر فارابی آن است که درباره این چهارده پروژه اطلاع رسانی کرده و دلیل حمایت از تک تک آنها را اعلام کنند.

با این حال همچنان هیج اطلاع رسانی رسمی درباره این پروژه ها صورت نگرفته و این مسئله فقط اسباب طرح پرسش و شبهه در این مقوله را بیشتر کرده.

این وظیفه فارابی است که همه ساله از شماری پروژه سینمایی حمایت کند ولی نیاز اساسی، اطلاع رسانی شفاف در مورد این پروژه هاست تا معلوم شود که اولا چه افرادی مشمول حمایت شده‌اند.

ثانیا باید معلوم گردد لزوم این حمایت چه بوده و عوامل درگیر در هر کدام از این پروژه ها با کدام رزومه قبلی در جلب مخاطب، مشمول این حمایت شده‌اند؟

چهارده پروژه مورد حمایت فارابی کدامند؟
چهارده پروژه مورد حمایت فارابی کدامند؟

اینکه شنیده می‌شود یکی از مدیران قبلی سازمان یا تهیه‌کنندگانی با کارنامه شکست خورده مجددا مشمول حمایت شده‌اند فقط ناشی از عدم اطلاع رسانی دقیق فارابی است.

چرا فارابی شفاف و روشن عناوین پروژه‌های مورد حمایت را اعلام نمی‌کند و نمی‌گوید به هر پروژه دقیقا چه قدر تسهیلات تعلق گرفته یا خواهد گرفت؟ چرا مدیر فارابی از شوراهای تصویب خود نمی‌خواهد بی پرده و رک و راست هم عناوین حمایتی و هم دلایل حمایت را اعلام کنند؟؟؟

حامد+مظفری
حامد مظفری