1

توضیحات رییس سازمان سینمایی درباره یکی شدن جشنواره‌های ملی و جهانی(؟) فجر

سینماروزان: بخش بین الملل فجر در سومین سال برگزاری جداگانه از جشنواره فجر  و علیرغم بودجه میلیاردی که برایش صرف شده همچنان مواجه است با انتقاداتی که هدف اصلی یک جشنواره که باید رونمایی از محصولات دیده نشده باشد را زیر سوال می برند.

منتقدان معتقدند برگزاری جشنواره با بودجه هنگفت و بدون کارکرد در شرایطی که نه فقط سینما که کل جامعه درگیر مشکلات اقتصادی است، چندان منطقی نمی باشد و در همین جهت است که محمدمهدی حیدریان رییس تازه سازمان سینمایی این روزها مدام با این پرسش مواجه میشود که آیا فکری برای بازگشت بخش بین الملل به جشنواره فجر دارد؟

در یکی از تازه ترین اظهارنظرات در اینباره محمدمهدی حیدریان در پاسخ به سوال «سینماپرس» در خصوص اینکه آیا جشنواره فیلم فجر سال آینده نیز به صورت تفکیک شده بخش ملی و جهانی برگزار می شود یا خیر، بیان کرد: برای تصمیم گیری در این زمینه بسیار زود است. البته این را هم باید بگویم که بعد از پایان جشنواره فیلم فجر سال گذشته یک کمیته فنی تشکیل شده است که بررسی های لازم درباره چگونگی برگزاری جشنواره صورت گیرد. قطعا تغییرات و تفاوت هایی در جشنواره خواهیم داشت اما این که این تغییرات با تفکیک دو بخش ملی و جهانی همراه شود یا خیر ظرف ۲ ماه آینده مشخص می شود.

حیدریان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا محمد حیدری به عنوان دبیر جشنواره ملی فیلم فجر ابقا می شود، گفت: برنامه ها، سازمان و تشکیلات را معرفی می کند و سازمان نیز مدیر خود را معرفی می کند. باید دید ساز و کارهای جشنواره چه می شود و از چه بخش هایی تشکیل می شود تا برای آن مدیر مناسب انتخاب شود.