1

نگاه ضدّجنگ=نگاه ارزشمند؟/توضیحات حامد حسینی تهیه‌کننده #سینمامتروپل درباره ضدّجنگ بودن بهترین فیلم جشنواره فجر۴۱

سینماروزان/صبا کریمی: حامد حسینی برنده سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر۴۱ برای فیلم #سینمامتروپل به شائبه‌های مرتبط با ضدجنگ بودن این فیلم واکنش نشان داد.

تهیه‌کننده سینمامتروپل به روزنامه قدس گفت: نگاه ضدجنگ یعنی ما از جنگ بدمان می‌آید ولی اگر مجبور باشیم دفاع کنیم، مقاومت می‌کنیم بنابراین نگاه ضدجنگ، نگاه ضدحماسه نیست به این معنا که وقتی مجبور باشیم بجنگیم، می‌ایستیم و حماسه خلق می‌کنیم.

حامد حسینی ادامه داد: در آثاری که من با محمدعلی باشه‌آهنگر ساختم مثل فیلم‌های #سرو_زیر_آب و #سینمامتروپل، نگاه ضدحماسه نداشتیم، شاید نگاه ضدجنگ در این آثار باشد اما نگاه ضدحماسه نیست.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: نگاه ضدجنگ، بد نیست و ارزشمند است ولی اگر قرار است دشمن به ما رحم نکند در مرحله اول تا جایی که بتوانیم ملاحظه‌اش را می‌کنیم همان طور که در فیلم «ملکه» نشان داده شد و اگر قرار باشد دفاع کنیم و حماسه خلق کنیم، چنین می‌کنیم.

وی یادآور شد: اگر به ما حمله شود، دفاع انسانی همراه با خلق حماسه داریم یعنی هم دفاع می‌کنیم و هم حواسمان به اخلاق و انسانیت هست.

حسینی گفت: حماسه الزاماً بُرد نیست بلکه دفاع شرافتمندانه و انسانی است؛ همان طور که امام حسین(ع) و یارانشان در عاشورا یک اتفاق حماسی و انسانی آفریدند.

گفتنی است فیلم سینمامتروپل به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه‌کنندگی حامد حسینی یک فیلم در فیلم است درباره سرنوشت سینمامتروپل آبادان در دل جنگ؛ فیلم در فیلمی که نهایتا به دوران معاصر می‌رسد و ریزش برجی به نام متروپل که سالها بعد از جنگ به جای سینما ساختند!

فیلم سینمامتروپل
فیلم سینمامتروپل