1

تهیه‌کننده “عروس آتش” هشدار داد⇐بخش عمده اهالی سینما بیکار و خانه‌نشین شده و نیاز به حمایت سریع دارند!/ نباید تصمیم گیری درباره سینما را به افرادی سپرد که در طول عمرشان حتی ده فیلم مهم تاریخ سینما را ندیده‌اند!/سینما نیاز به مدیرانی دارد که برآمده از دل سینما باشند و فضای این هنر-صنعت را به خوبی بشناسند!/اگر دولت جدید تدبیری برای حل معضلات متعدد سینما نداشته باشد به زودی شاهد مرگ همیشگی سینما خواهیم بود!!

سینماروزان: یک تهیه‌کننده سینما با هشدار نسبت به اوضاع معیشتی اهالی سینما، خواستار عزم جدی دولت جدید برای حل مشکلات شد.

قاسم قلی‌پور تهیه کننده سینما در خصوص راهکارهایی برای برون رفت از رکود سینما به سینماپرس گفت: مسأله رکود در سینماها تنها مربوط به دوران کرونا نیست و متأسفانه قبل از کرونا هم درصد اعظمی از مردم کشور به سینماها نمی رفتند که یکی از دلایل این اتفاق عدم حضور مدیران دغدغه مند، دلسوز و کاربلد در سینما است از این رو اگر افراد آگاه و خبره برای اداره امور تمامی دستگاه ها و نهادهای سینمایی به کار گرفته شوند می توان به رفع بحران رکود در سینماها امیدوار بود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آتش سبز» و «عروس آتش» افزود: مسأله رکود در سینماها مسأله ای تاریخی است که نیازمند نگرش آسیب شناسانه، تحقیق و پژوهش بسیار است اما بنده تردید ندارم اگر امور اجرایی سینما به دست اهلش بیفتد دیگر هرگز شاهد چنین معضلی در سینمای کشور نخواهیم بود.

این سینماگر اظهار داشت: نباید تصمیم گیری درباره سینما را به افرادی سپرد که در طول عمرشان حتی ده فیلم مهم تاریخ سینما را ندیده‌اند! اگر مدیران سینمایی برآمده از دل سینما باشند و فضای این هنر-صنعت را به خوبی بشناسند خودشان می دانند چطور و چگونه می توان معضلات سینما را حل کرد.

قلی پور تأکید کرد: سینما در این اوضاع بغرنج و بحرانی کنونی در حالی که بسیاری از پروژه ها تعطیل شده، اهالی سینما بیکار و خانه نشین شده اند و سالن‌های سینما تعطیل یا نیمه تعطیل شده است نیاز به حمایت های گسترده دارد از این رو حمایت مستقیم دولت از معیشت اهالی سینما، نجات بخش موقت است و در بلندمدت باید به فکر ایجاد امنیت شغلی برای اهالی سینما بود.

وی متذکر شد: نه تنها در حوزه سینما که در سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری مانند موسیقی، تئاتر و… نیز دولت باید به دست اندرکاران آن بخش ها کمک های بلاعوض و گسترده مالی برساند تا آن ها بتوانند پس از مدت ها وقفه و رکود مجدداً روی پای خود بایستند و دست به تولید آثار مختلف بزنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بلندی های صفر» و «ماه مهربان» در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر در شرایط فعلی تدبیری برای حل معضلات متعدد سینما صورت نگیرد و مدیران بخواهند دست روی دست بگذارند به زودی باید شاهد مرگ همیشگی سینما در کشورمان باشیم به خصوص که پلتفرم ها و فضای مجازی امروزه بدل به یک رقیب جدی و سرسخت برای سینما شده اند و تا دیر نشده باید عادت سینما رفتن و فیلم خوب دیدن در مردم زنده شود.