1

تهمینه میلانی: آمدن حسن روحانی در حوزه فرهنگ و هنر، مشکلات و فشارهای بیشتری را به ما وارد کرد!!

سینماروزان: تهمینه میلانی کارگردانی که با تازه ترین ساخته اش «ملی و راههای نرفته‌اش» به جشنواره فجر می آید در اظهارنظری برای «شرق» که به بهانه رأی به کاندیداهای زن در انتخابات 96 صورت گرفته به صراحت از این گفته که دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر اثرگذاری چندانی نداشته و باعث وارد آمدن فشارهای بیشتر به اهالی هنر شده است.

به گزارش سینماروزان میلانی از جمله کارگردانانی بود که در دولت دهم نه فقط توانست یکی از فیلمهای توقیفی اش با نام «تسویه حساب» را رفع توقیف و اکران کند بلکه با حمایت سازمان سینمایی آن زمان فیلمی با نام «سوپراستار» را در نقد رفتارهای برخی ستاره های سینما ساخت.

متن کامل اظهارنظر تهمینه میلانی درباره اوضاع سیاسی پیش رو را بخوانید:

تا روزی که مردم به صورت واقعی در امور مختلف و اتفاقات مهم کشور مشارکت داده نشوند، چه یک زن کاندیدای ریاست‌جمهوری باشد و چه یک مرد، فرق خاصی وجود ندارد. ممکن بود با مشارکت‌دادن مردم در امور مهم، امیدواری برای بهبود اوضاع به وجود بیاید، اما من این مشارکت و میل برای شریک‌کردن مردم در امور جاری کشور را حس نمی‌کنم که بخواهم برای انتخابات آینده برنامه‌ریزی داشته باشم. روحانی امید اغلب مردم بود.
آمدن ایشان لااقل در حوزه فرهنگ و هنر، مشکلات و فشارهای بیشتری را به ما وارد کرد و امروز من به ‌عنوان عضوی از جامعه، همان حسی را نسبت به انتخابات پیش‌ِرو دارم که بسیاری دیگر دارند. جلب مشارکت عمومی مشکل است و فکر می‌کنم هرروز هم سخت‌تر خواهد شد.