1

تماشای این جشن پر از سلبریتی را از دست ندهید+عکس

سینماژورنال: دی‌وی‌دی «شب شاهدان شیدا»، پانزدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ(دنیای تصویر) که به همت علی معلم خردادماه امسال با حضور اهالی سینما، هنرمندان و مطبوعات در سالن بزرگ وزارت کشور برگزار شده بود، منتشر شد.

به گزارش سینماژورنال به رسم چهارده جشن حافظ گذشته برای جشن امسال هم یک نام ویژه انتخاب شد: شب شاهدان شیدا اشاره به تاریخ برگزاری پانزدهمین جشن حافظ دارد که با روز تشییع پیکر پاک شهدای غواص مصادف شد.

در جشن حافظ به این حافظان جان و وطن ادای احترام شد و به پاس رشادت‌های آنان، مراسم امسال «شب شاهدان شیدا» نام گرفت.

پانزدهمین جشن حافظ در 23 بخش از بهترین‌های حوزه تلویزیون، سینما، مستند و ترانه تیتراژ تقدیر کرد.

امسال برای اولین‌بار در بخش بهترین چهره تلویزیونی دو جایزه اهدا شد: عادل فردوسی‌پور برای برنامه «نود» و رامبد جوان برای «خندوانه».
همچنین در بخش بهترین ترانه تیتراژ، شهرام ناظری برای فیلم «ایران برگر» و همایون شجریان برای «آرایش غلیظ» هر دو برنده تندیس حافظ شدند.

در دی‌وی‌دی «شب شاهدان شیدا» که حدود 4 ساعت است و از چهارشنبه سوم دی‌ماه در تهران و شهرستان‌ها منتشر و در اختیار علاقمندان خواهد گرفت علاوه بر دیدن فیلم کامل مراسم تالار بزرگ وزارت کشور و اجرای زنده رضا یزدانی و شهاب رمضان و فرش قرمز جشن، می‌توانید در بخش اهدای جوایز، فیلم ضیافت شام صمیمانه‌ای را که دو روز بعد از مراسم اصلی برای اهدای جوایز به برندگان برگزار شد، مشاهده کنید.

آلبوم عکس یکی دیگر از بخش‌های دی‌وی‌دی «شب شاهدان شیدا» است که روی عکس‌های صحنه و پشت صحنه از برندگان و مهمانان جشن حافظ و ضیافت شام می‌توانید برای اولین‌بار آهنگی از رضا سورتیجی را با مطلع غزل حافظ: «فاش می‌گویم و از گفته خود دلشادم» بشنوید.

شب شاهدان شیدا
شب شاهدان شیدا

از هنرمندان و برگزارکنندگان جشن حافظ در پشت صحنه مراسم جشن و ضیافت شام هم فیلمی تهیه شده که در منوی اصلی دی‌وی‌دی می‌توانید آن را ببینید.

امسال برای اولین‌بار بخش انتخاب موضوع در منوی دی‌وی‌دی بر طبق اهدای تندیس‌ها در بخش‌ها مختلف تنظیم شده است و می‌توانید با انتخاب گزینه مورد نظر فقط لحظه جایزه گرفتن هنرمند موردنظرتان را ببینید.

رضا عطاران، همایون شجریان، بهرام رادان، شهرام ناظری، فاطمه معتمدآریا، رضا یزدانی، محسن تنابنده، عادل فردوسی‌پور، حمید جبلی، مهران غفوریان، رامبد جوان، جمشید مشایخی، پژمان بازغی، سعید راد، امین حیایی، رعنا آزادی‌ور، بهنوش طباطبایی، مهدی پاکدل؛ آنا نعمتی، مجید صالحی، مسعود جعفری جوزانی، سیروس الوند، هنگامه قاضیانی، سروش صحت، بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، پژمان جمشیدی، ریما رامین‌فر،افشین پیروانی، امیر قلعه‌نوعی، محمد حسن انصاری‌فر، جواد عزتی، مجید مظفری، علیرضا قربانی، داریوش ارجمند، داریوش فرهنگ، پوران درخشنده، اصغر همت، گوهر خیراندیش و ….صدها هنرمند دیگر حوزه سینما و تلویزیون و موسیقی در این فیلم حضور دارند.

شب شاهدان شیدا
شب شاهدان شیدا

دی‌‌وی‌دی «شب شاهدان شیدا» به تهیه‌کنندگی علی معلم و آذر معماریان و کارگردانی علی اوجی در قالب مستند به مدت 230 دقیقه با قیمت 4000تومان توسط شرکت کیمیانما و دنیای هنر در تهران و شهرستان‌ها پخش شده و می‌توانید از روز چهارشنبه از طریق مراکز فرهنگی و هنری و سوپرمارکت‌ها تهیه کنید.