1

تغيير و تحول در شورای داوری خانه سینمای بی مدیرعامل: استعفای #گرانیگاه و جایگزینی با یک دوبلور!

سینماروزان/مهدی فلاح صابر: خانه سینما حدود سه ماه بعد از انتخاب هیات مدیره جدید همچنان مدیرعامل ندارد.

عدم انتخاب مدیرعامل جدید خانه سینما نه فقط پرسش های فراوانی را در چرایی این مساله ایجاد کرده بلکه برخی امور صنفی خانه را هم تحت‌الشعاع قرار داده و از جمله آنها عدم پرداخت حق‌السهم بیمه تکمیلی درمان اعضا توسط خانه؟

در اوضاع بی مدیرعاملی خانه، تغییر و تحول در خانه ادامه دارد و ازجمله آنها تغییر رئیس شورای داوری خانه سینماست.

#قاسم_قلی‌پور رئیس شورای داوری خانه سینما بعد از استعفای چندین باره، بالاخره با حمیدرضا آشتیانی پور جایگزین شده است.

قاسم قلی‌پور که  تهیه‌کنندگی آثاری همچون عروس آتش و آتش سبز را در کارنامه دارد در سال‌های اخیر رئیس شورای داوری خانه سینما و به نوعی گرانیگاه این شورا محسوب می‌شد.

قلی‌پور طی حضور خود در شورای داوری سعی زیادی کرد که با حکمیت پرونده های ارائه شده به شورا را به سرانجام مطلوب برساند و کاری کند بسیاری از آنها که به دلیل عدم آشنایی با قواعد و قوانین، گرفتار سوداگری‌ شده بودند به حق خویش برسند.

 

تصویر حکم حمیدرضا آشتیانی پور برای حضور در شورای داوری خانه سینما
تصویر حکم حمیدرضا آشتیانی پور برای حضور در شورای داوری خانه سینما

حمیدرضا آشتیانی‌پور که جایگزین قلی‌پور در شورای داوری خانه سینما شده، بیشتر به عنوان دوبلور و مدیر دوبلاژ فعالیت داشته و ازجمله در سریال مختارنامه به جای ابراهیم بن مالک اشتر، حرف زده بود. آشتیانی‌پور در سریالهای سیمرغ و معصومیت از دست رفته هم به جای  جواد هاشمی و امین تارخ سخن گفته بود. وی سابقه ساخت فیلم‌هایی مثل دختری به نام تندر، کوسه‌ها و شعله‌های خشم را در کارنامه دارد.
حمیدرضا آشتیانی پور برادر کوچکتر علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده و از نمایندگان سالیان خانه سینما در شمارش آرای مردمی جشنواره فجر است.

استعفای قاسم قلی پور از شورای داوری خانه سینما و جایگزینی حمیدرضا آشتیانی پور
استعفای قاسم قلی پور از شورای داوری خانه سینما و جایگزینی حمیدرضا آشتیانی پور