1

تصویرسازی بدون دیالوگ روابط سرد پدر-مادر-فرزند+عکس

سینماژورنال: فيلم «زمستان است» به كارگردانی و تهیه کنندگی سپیده میرحسینی هفته گذشته در تهران كليد خورد.

به گزارش سینماژورنال سپیده میرحسینی هفته گذشته اولین فیلم سینمایی اش را در لوکیشنی در شهر تهران مقابل دوبین برد.

سپیده میرحسینی در خصوص این فیلم می گوید: «زمستان است» در قالب یک داستان خطی، روابط سرد یک خانواده سه نفره (پدر و مادر و فرزند) را در طبقه متوسط جامعه روایت می کند؛ خانواده ای که در آن فرزند نقش اتصال میان دو کاغذ سیاه و سفید را بازی می کند و تمام تلاشش را برای حفظ بنیان خانواده به کار می گیرد.

وی درباره انتخاب این فیلم نامه ای با موضوع اجتماعی می افزاید: فضای این فیلم نامه به دلیل تاکید بر تصویر و نداشتن دیالوگ، اتمسفر خاصی را برای روایت ارتباطات این روزهای آدم های جامعه ما فراهم می آورد و سردی روابط میان اعضای خانواده هم در اله‌مان های موجود در کارگردانی، بازی و گریم لحاظ شده است.

میرحسینی در خصوص ریشه های آسیب شناسانه فیلم تاکید می کند: «زمستان است» روایتگر مشکلات خانوادگی، طلاق و بی توجهی به فرزندان در اقشار مختلف جامعه است، اینکه فرزندان بیشترین آسیب را در این درگیری های خانودگی متحمل می شوند.

زمستان است
زمستان است

وی می افزاید: تلاش ما در این جهت بوده است که خانواده ها را از این مسئله آگاه کنیم که گاه با درگیریهایشان، امکان حیاتی شاد را از فرزندان می گیرند و تمام زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهند.

کارگردان فیلم «زمستان است» با اشاره به موسیقی این فیلم ادامه می دهد: به دلیل صامت بودن فیلم، تلاش کردیم انرژی تصویر را با استفاده از موسیقی تاثیرگذار، افزایش دهیم.

گفتنی است سپیده میرحسینی پیش از این سابقه ساخت فیلم مستند «بهشت گمشده» و همچنین نگارش تعدادی نمایش نامه را در کارنامه داشته است.

دیگر عوامل فیلم «زمستان است» عبارتند از:

دستیار کارگردان: ابراهیم حاتمی، بازیگران: بهرام عباسی فرد، فرزانه قاسمی و بردیا معینی، جلوه های ویژه: فربد جلالی، منشی صحنه: لیلا جمشیدی، تصویربردار: حامد حسینی، گریمور: پروین نویدی، تدارکات و حمل و نقل: حامد افشار، طراحی صحنه و لباس: سپیده میرحسینی و عکاس: یوسف عبدالرضایی.