1

دلایل غیبت مجیدی در رونمایی فیلمش در افتتاحیه جهانی فجر چیست؟

سینمارزوان: افتتاحیه جشنواره جهانی فجر با نمایش «آن سوی ابرها» فیلم تازه مجید مجیدی برگزار شد و کیک جشنواره با حضور رضا میرکریمی دبیرش بریده شد بدون آن که مجیدی در این افتتاحیه حاضر باشد!!!

به گزارش سینماروزان دست اندرکاران این جشنواره تلاش زیادی کرده بودند که با قرار دادن فیلم مجیدی در افتتاحیه بر ویژگیهای جشنواره ای که 8میلیارد خالص هزینه اش شده بیفزایند اما افسوس که حتی مجیدی هم در افتتاحیه جشنواره و رونمایی فیلمش حضور نداشت.

«آن سوی ابرها»ی مجیدی پیشتر قرار بود اواخر سال قبل روی پرده برود اما بعد از دو بار تعویق اکران در نهایت پخشش عقب افتاد و شورای اکران هم تأکید کرد که این فیلم بخاطر تعلیق اکران هیچ گاه نخواهد توانست با سرگروه اکران شود.

همزمان با خبررسانی برای اکران فیلم مجیدی و برای جلب توجه مخاطبان به این محصول یک اکران مردمی با حضور محمدرضا گلزار هم ترتیب داده شده بود و حتی مجیدی هم در آن اکران مردمی حاضر شد و به تعریف و تمجید گلزار پرداخت اما در نهایت «آن سوی آبها» وارد مسیر اکران نشد.

اینکه مجیدی در اکران مردمی «آن سوی ابرها» با حضور گلزار حاضر میشود اما در رونمایی فیلمش در محفل جهانی فجر غایب است چه دلیلی میتواند داشته باشد؟

آیا دست اندکاران محفل جهانی هنوز نمیدانند یکی از اصلی ترین ویژگیهای افتتاحیه جشنواره ای که میخواهد جهانی باشد همین حضور دست اندرکاران اصلی محصول افتتاحیه است؟ پس چرا نکوشیدند فیلمی را برای افتتاحیه گزینش کنند که لااقل کارگردانش در مراسم حاضر باشد. بماند که شرط دست نخوردگی آثار جشنواره هم نقض شده؛ چون فیلم مجیدی نه تنها پیشتر در جشنواره لندن به نمایش درآمده بلکه در پردیس کوروش و با حضور همین جناب گلزار اکران مردمی داشته است.