1

تبلیغات به سبک شب‌خیز در رسانه ملی…

سینماژورنال: محدودیتهای مالی رسانه ملی در ماههای اخیر سبب ساز سپردن آنتن برنامه های زنده به اسپانسرهایی شده است که به ابتدایی ترین شکل ممکن به معرفی محصولات خویش می پردازند.

به گزارش سینماژورنال در یک مورد تازه عصر پنجشنبه هفدهم دی ماه در برنامه زنده “خانه مهر” که از شبکه جام جم روی آنتن می رفت مجری برنامه حدودا یک ربع از زمان برنامه را در اختیار برنج فروشی قرار داد که برای تبلیغ کالایش در برنامه حضور یافته بود!!

تبلیغ به سبک دستفروشان

این برنج فروش هم به سبک دستفروشان بازارهای محلی صرفا با جار زدن نام محصولش بود که سعی می کرد مشتری پیدا کند.

بی سلیقگی وقتی به اوج می رسید که این فروشنده، گونی های برنجی که تصویر خودش بر روی آنها خودنمایی می کرد(!) را هم به استودیو آورد و تصویربردار  برنامه هم در نماهایی گل درشت به تماشا گذاشت.

سکوت مجری برنامه

جالب است در اغلب مدتی که فروشنده از برنجش می گفت مجری برنامه چون مخاطبی بیرونی فقط ناظر صامت اتفاق بود!!!

این سکوت باعث شد آقای فروشنده فارغ از صحبت درباره کیفیت برنجش چند بار آدرس فروشگاهش و شماره تماس آن را بیان کند تا همه مخاطبان شیرفهم شوند که اگر برنج خواستند حتما به سراغ او بروند.

چنین اتفاقی و این نوع تبلیغ اگر در یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مانند شبکه حمید شب خیز رخ می داد چندان عجیب نبود اما برای رسانه ملی که همواره به دنبال الگوسازی حتی برای آن طرفیهاست این سپردن مبتدیانه آنتن به دست یک اسپانسر بدجوری توی ذوق می زد.