1

به دبیری یک کارمند پرکار جشنواره‌ای و اخوی یک کارگردان کم‌کار⇐سازمان دامپزشکی هم جشنواره‌دار شد

سینماروزان: هرچقدر هم که درباره بی فایده یا کم فایده بودن بخش اعظم جشنواره هایی که در کشور ما برگزار میشود گفته شود و هر اندازه هم که از گردانندگان جشنواره ها خواسته شود بودجه آن را صرف امور زیربنایی کنند باز عطش جشنواره برگزار کردن دست از سر سینمای ایران برنمی‌دارد.

به گزارش سینماروزان تازه ترین جشنواره ای که تأسیس شده جشنواره ایست به نام «بیطار» که دو حیطه فیلم و عکس را دربرمیگیرد!

برگزارکننده این جشنواره سازمان دامپزشکی کشور است و اینکه سازمان دامپزشکی که گویا از زیرمجموعه های وزارت کشاورزی است ربطش به برگزاری جشنواره فیلم و عکس چیست به کنار اینکه دبیر جشنواره چهره ایست که در همه این سالها درگیر جشنواره های مختلف بوده جای سوال دارد.

رییس سازمان دامپزشکی دبیری جشنواره را به ناصر باکیده داده برادر کوچکتر عبدالله باکیده فیلمساز کم کار سینمای ایران.

ناصر باکیده که در روزمه اش حضور در دبیرخانه های جشنواره های مختلف از فجر و کودک تا یاس و حسنات و تسنیم به چشم می خورد باید بیش از هر کس دیگری بداند بخش عمده این جشنواره ها به دلیل اینکه هیچ گاه نتوانسته اند یک پل ارتباطی قوی ایجاد کنند میان صاحبان آثار و بازارهایی برای اکران کمترین فایده ای به حال سینمای ایران نداشته اند.

نگاهی به جشنواره های مطرح جهانی و حتی همین فجر خودمان که شاید مفیدترین جشنواره وطنی باشد حکایت از آن دارد جشنواره ها وقتی مفید هستند که می توانند برای آثار حاضر در آنها جریان سازی کنند و شرایط دیده شدن و خرید آنها توسط پخش کنندگان مطرح و بعدتر اکران مفیدفایده و در نهایت سودآوری تجاری برای صاحبان آثار را رقم بزنند وگرنه برگزاری جشنواره با سالنهای خالی چه فایده ای میتواند داشته باشد جز کمک به اشتغال افرادی که سالهاست به مدد همین جشنواره ها ارتزاق میکنند؟

آیا آنها که تصمیم به تأسیس یک جشنواره تازه گرفته اند به این نکته توجه داشته اند؟ خود ناصر باکیده که سالهاست درگیر مدیریت یا کارمندی برای جشنواره های مختلف است چطور؟؟