1

برادرِ همسر؛ تهیه‌کننده فیلم تازه افخمی!

سینماروزان/روح‌الله نشیبا: فیلم تازه بهروز افخمی را برادر همسرش تهیه خواهد کرد.

#صبح_اعدام فیلم تازه بهروز افخمی است که به تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی برادر مرجان شیرمحمدی-همسر افخمی- تولید می‌شود.

علی شیرمحمدی که پیش‌تر سابقه مجری طرحی فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران را با بازی خواهرش مرجان شیرمحمدی برعهده داشته است از پیش تولید صبح اعدام خبر داده.

سوژه #صبح_اعدام درباره اعدام طیب حاج رضایی است؛ شخصیتی که چند سال قبل مسعود ده‌نمکی هم کتاب #طیب_خان را برمبنای زندگی وی نگاشته بود و هم به دنبال ساخت فیلم-سریال #اعدامیها درباره تاریخ انقلاب و البته طیب بود که به نتیجه نرسید.

ده‌نمکی در مجموعه دوجلدی طیب خان، زندگی طیب را از بدو تولد تا اعدام روایت کرده ولی افخمی به دنبال سینمایی کردن برش‌هایی پایانی از زندگی طیب حاج رضایی است.

افخمی پیش‌تر هم سابقه ساخت کار بیوپیک(زندگینامه ای) داشته یعنی زمانی که بعد از فوت علی حاتمی کار پایان دادن به فیلم #جهان_پهلوان_تختی به او واگذار شد؛

افخمی البته نه‌ فیلمنامه حاتمی بلکه فیلمنامه خودش را نوشت و شخصیت اول جهان پهلوان را هم به جای تختی به کارگردانی اختصاص داد که به دنبال کشف راز مرگ تختی است! کارگردانی با بازی فریبرز عرب‌نیا که می‌توانست معادلی باشد بر خود افخمی؟!

افخمی فیلم #استاد را آماده اکران دارد که متاثر از جنبش می‌تو و با طعنه‌زنی به یکی از نقاشان سیبل‌شده در این جنبش ساخته شد. #استاد در جشنواره فجر۴۱ رونمایی شد و از منظر تولید چندان نتوانست یادآور دوران اوج افخمی باشد.

حالا باید دید #صبح_اعدام خواهد توانست روزهای طلایی این کارگردان را تداعی کند؟؟

بهروز افخمی تهیه‌کنندگی فیلم صبح اعدام را به علی شیرمحمدی -برادر همسرش-سپرده است!
بهروز افخمی تهیه‌کنندگی فیلم صبح اعدام را به علی شیرمحمدی -برادر همسرش-سپرده است!