1

با داستانی که یادآور کمدی «زرد قناری» است⇐کیانوش عیاری پیش‌تولید یک سریال را آغاز کرد

سینماروزان: کیانوش عیاری کارگردان سینمای ایران که آخرین ساخته اش با عنوان «کاناپه» به دلیل استفاده از کلاه گیس برای بانوان در نماهای داخلی توقیف شد به تازگی کار ساخت سریال جدیدش با عنوان «87 متر» را آغاز کرده است.

به گزارش سینماروزان خط اصلی این سریال که بناست بخشهایی از آن در کشورهای آسیای میانه فیلمبرداری شود شباهتهایی دارد با کمدی «زرد قناری» نوشته بهمن زرین پور و ساخته رخشان بنی اعتماد که در اواخر دهه شصت و به سفارش اداره بیمه تولید شد و البته مرجان شیرمحمدی همسر فعلی بهروز افخمی هم در آن برای اولین بار بازیگری را تجربه کرد.

داستان «87 متر» درباره آپارتمانی است که به چند فرد مختلف فروخته میشود و همین است که دردسرساز میشود درست به مانند وضعیتی که در «زرد قناری» برای جوانی شهرستانی رخ داد که از یک طرف زمینی خرید که به فرد دیگری فروخته شده بود و بعدتر وقتی به تهران آمد پیکانی خرید که آن هم دزدی بوده و به افراد متعددی فروخته شده بود!!!

حسن آقاکریمی مدیر تولید سریال تلویزیونی «87 متر» در خصوص آخرین وضعیت ساخت آن به «باشگاه خبرنگاران» گفت: در تعطیلات نوروز پیش تولید کار آغاز شده و هم اکنون در حال انتخاب لوکیشن و هماهنگی برای انتخاب بازیگران هستیم.

وی ادامه داد: لوکیشن‌های این مجموعه در تهران و بخشی از آن در یکی از کشورهای آسیای میانه خواهد بود. موضوع این سریال طنز است و قصه آن مربوط به آپارتمانی خواهد بود که به چند نفر فروخته می‌شود.

آقاکریمی خاطرنشان ساخت: حدود یک سال فیلمبرداری برای این سریال در نظر گرفتیم و در 50 قسمت 45 دقیقه‌ای آماده خواهد شد. «87 متر» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری است.

آخرین ساخته تلویزیونی کیانوش عیاری سریال «روزگار قریب» بود. این سریال که سال 86 از شبکه سه به روی آنتن رفت، با بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان مواجه شد.

عیاری پیش از «روزگار قریب» هم مجموعه «هزاران چشم» با بازی مهدی هاشمی را برای تلویزیون ساخت که این مجموعه هم با استقبال تماشاگران روبرو شد به طوری که بازپخش این سریال تاکنون چندین بار از شبکه‌های مختلف سیما به روی آنتن رفته است. مجموعه «خانه به خانه» دیگر سریالی است که عیاری پیشتر برای رسانه ملی به سفارش سازمان آمار و سرشماری ساخته بود.