فرگل فربخش که بازیگر اصلی فیلم است و نقشی را ایفا می کند که پیشتر بنا بود ترانه علیدوستی آن را ایفا کند درباره چگونگی حضور در این پروژه به «برنا» گفت: سال گذشته طی فراخوانی که از سمت عوامل «کاناپه» منتشر شده بود برای تست به دفتر تولید این فیلم مراجعه کردم که جواب خاصی را دریافت نکردم.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: درچند مقطع متوجه تعویق درشروع فیلمبرداری این اثر شدم و پس از آن از طریق رسانه ها متوجه نقش آفرینی ترانه علیدوستی به عنوان بازیگر نقش اول زن  در«کاناپه» شدم و امسال با تماس گروه تولید نزد کیانوش عیاری رفتم و تصور می‌کردم، قرار است یکی از نقش های فرعی را ایفا کنم که با تصمیم کیانوش عیاری در نقش اصلی مقابل دوربین ظاهر شدم.

فربخش با اشاره به اینکه دیده شدن چندان اهمیتی برایم ندارد، گفت: طی این سالها با چند پیشنهاد مواجه شدم ولی تمام آنها را رد کردم و بیشتر به دنبال این  بودم که با انتخاب درست وارد عرصه بازیگری شوم و به نظرم درست انتخاب کردن ارزش بیشتری به نسبت دیده شدن دارد، در مجموع اثرگذاری برایم از انتخاب بی اثر مهمتر است، چرا که بازی در آثار این چنینی زود از ذهن مخاطب پاک و فراموش می شود.

این بازیگر در ارتباط با پیشینه بازیگری خود، گفت: فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی هستم و با بچه های سینما ارتباط خوبی دارم، همین مسئله مرا نزدیک به فضای بازیگری و هنر نگه داشته است.

بازیگرفیلم سینمایی «کاناپه» در خصوص همکاری با کیانوش عیاری، بیان کرد: واقعا بازی در آثار عیاری باعث افتخار و اتفاقى بزرگ در زندگى من است و سه ماه حضور در پشت صحنه این اثر سینمایی و کسب تجربه از کیانوش عیاری ارزشی به مراتب بالاتری از حضور در دانشگاه ها دارد و به عبارت دیگر از هر آموزش بازیگری سودمندتر است.

موهایمان را با نمره 4 زدیم

فربخش در ارتباط با مشکلاتی که این روزها گریبانگیر فیلم سینمایی «کاناپه» شده است، بیان کرد:  باور کنید موهای خودمان را با نمره 4 اصلاح کردیم و با کلاه گیس در این فیلم بازی کردیم، کار خلاف قانون انجام نداده‌ایم، لذا بیش از این در آثار تاریخی و غیر تاریخى تلویزیون و سینما هم شاهد این اتفاق بوده است، نمیدانم در حال حاضر چرا این مسئله مشکل ساز شده است!

وی با اعلام اینکه گروه سازنده این فیلم زحمات زیادی برای ساخت این فیلم کشیدند،تصریح کرد: این فیلم جریان و ساختار روایی خوبی از نظر سینمایی دارد و امیدوارم که با نمایش «کاناپه» زحمات گروه تولید این فیلم جبران شود.

فرگل فربخش خاطرنشان کرد: متاسفانه این سنگ اندازی ها از فیلم «خانه پدری» برای کیانوش عیاری شروع شده و همچنان ادامه پیدا کرده است که مطمئنا پیامد آن از بین رفتن فضای اعتماد و آزادی اندیشه است.

باید واقعیت را آن طور که هست به دنیا نشان دهیم

این بازیگربا اعلام اینکه  نمیدانم چرا واقع گرایی را نباید نشان بدهیم، یادآور شد: باید واقعیت را آنطور که است به خودمان و دنیا نشان بدهیم تا همگان بدانند که زنان در درخانه ومقابل محارم خود بدون روسری ظاهر می شوند ولی متاسفانه در حال حاضر این واقعیت نشان داده نمی شود.

او در خاتمه این گفتگو با اشاره به اینکه امیدوارم  قدر فیلمسازان ارزشمندمان را  در زمان حیاتشان بدانیم و اجازه بدهیم آنها بتوانند با رعایت خط قرمزها و استفاده از راههای قانونی فیلمهایشان را بسازند، بیان کرد: متاسفانه تا زمانی که این بزرگان در کنار ما هستند و زندگی می کنند کمتر به انها توجه می کنیم  ولى وقتى از بین ما می روند برای آنها مراسم و بزرگداشت می گیریم درحالی که این اتفاق باید در زمان حیات افراد رخ بدهد. کیارستمى ها رفتند… عیارى ها هستند…قدرشان را بدانیم، آن ها تکرار نشدنى اند…

کاناپه
فرگل فربخش در کنار بابک حمیدیان در «کاناپه»