1

بازیگری که قلبش برای دومین بار ایستاد!+عکس

سینماروزان: صادق صفایی بازیگر دو فیلم ماندگار ابراهیم حاتمی‌‌کیا درگذشت.

به گزارش سینماروزان صفایی در “آژانس شيشه‌اي” ایفاگر پزشک داستان بود و در “از کرخه تا راین”، ایفاگر جانبازی که به‌دنبال پناهندگی در آلمان است.

صداقت آن سالهای حاتمی‌کیا به فیلم‌هایش نیز راه یافته بود و صادق صفایی نیز جزو کاراکترهای کوتاه ولی راستین این دو فیلم بود.

صادق صفایی متولد ۱۳۴۰ و فارغ‌التحصیل کارگردانی بود و به غیر از بازیگری هم سابقه تدریس و هم سابقه نگارش نمایشنامه‌هایی مثل “اَشاگیتا” را داشت.

آنچه درباره صادق صفایی جلب نظر می‌کند این است که او یک بار، یک دهه قبل هم دچار ایست قلبی شده بود ولی به زندگی بازگشت ولی این دفعه، کرونا، قلبش را به طور کامل متوقف کرد.

هوشنگ هیهاوند، هنرمند تئاتر که از دهه شصت با صادق صفایی دوستی و همکاری داشته است درباره ایست قلبی دوگانه صادق به خبرگزاری ایسنا گفت: قلب صادق ده سال پیش نیز به طور کامل ایستاد ولی پزشکان او را احیا کردند و دوباره به زندگی بازگشت. گویا قسمت بود در این مقطع و در این هیولا از دنیا برود.

صادق صفایی به جز دو فیلم شناخته‌شده حاتمی‌کیا در آثاری همچون “خوابگاه دختران”، “سفر سرخ”، “تمام وسوسه‌های زمین” و “من و زیبا” هم بازی کرده بود.

صفایی دو بار برای “از کرخه تا راین” و “سفر سرخ” دیپلم افتخار بازیگری فجر را به دست آورد ولی این دو جایزه هم موجب نشد بتواند در ادامه کارنامه‌ای متنوع‌تر در سینما داشته باشد؛ شاید به‌خاطر پرهیز وافر از آلوده شده به بندها و گعده‌هایی که بازیگران پروژه ‌ها را می‌چینند.

صادق صفایی و علی دهکردی در "از کرخه تا راین"
صادق صفایی و علی دهکردی در “از کرخه تا راین”