1

بازگشت حمید جبلی به صحنه به‌جای کاسبی با پهنای باند!؟

سینماروزان/حامد مظفری: حمید جبلی نزدیک به یک دهه بعد از تعطیلی مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی با تئاتر #سوسمار به عرصه بازخواهد گشت.

جبلی در سال‌های اخیر با پیشنهادات مختلف برای کار در پلتفرم‌ها روبرو بوده و از سریال سازی تا تولید تاک‌شو با ارقام سنگین میلیاردی به او پیشنهاد شد ولی این هنرمند توانا بی‌توجه به این کاسبی‌های متکی بر پهنای باند، هرازگاه کتاب‌هایی منتشر کرد و حالا هم بازگشت کرده به اصل خویش.

نمایشنامه سوسمار جدیدترین نوشته حمید جبلی، بازیگر و صداپیشه خاطره‌ساز و سرشناس ایرانی به کارگردانی رحمت امینی به‌زودی روی صحنه، اجرا خواهد شد. آخرین حضور حمید جبلی در عرصه هنرهای نمایشی در سال ۱۳۷۸ به‌عنوان نویسنده و بازیگر نمایش #دوستان_با_محبت بود که با کارگردانی زنده‌یاد رضا ژیان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

حمید جبلی با نمایش سوسمار به صحنه برمیگردد
حمید جبلی با نمایش سوسمار به صحنه برمیگردد

جبلی بعد از گذشت دو دهه دوری از تئاتر به‌عنوان نویسنده و مشاور هنری «سوسمار» همراه رحمت امینی خواهد بود.

«سوسمار» جدیدترین اثر حمید جبلی هنوز به چاپ نرسیده است و گفته می‌شود فضایی متفاوت از آنچه مخاطبان از خصوصیات و قلم جبلی می‌شناسند، دارد.

بازگشت جبلی به عرصه در شرایطی است که برخی همکاران سابق او که در سال‌های اخیر کاسبی با پهنای باند را تجربه کرده و در میلیاردهای پلتفرم‌ها غرق شده و حتی به بالادست صنف سینما راه یافتند مدعی دل و دماغ نداشتن جبلی برای فعالیت هنری شده بودند ولي حالا جبلی با بازگشت به خاستگاه خود که تئاتر است، خط بطلانی است بر ادعاهای این جماعت مغروق.