1

این فیلمساز هیچ گاه بدون وضو پشت دوربین نرفت!

سینماروزان: این فیلمساز هیچ‌گاه بدون وضو پشت دوربین نرفت و همیشه در پشت صحنه نمازش را اول وقت می‌خواند و بدون آن که از بقیه بخواهد شبیه او شوند، بسیاری را شبیه خود کرد.

#امیرحسین_شریفی تهیه کننده فیلم سینمایی «شب دهم» در مراسم یادمان این فیلم در فارابی با بیان مطلب فوق گفت: خوشحالم که بعد از سی و یک سال برای تقدیر از فیلم سینمایی «شب دهم» به این مراسم دعوت شده‌ام. متاسفانه باید بگویم که طی این سال‌ها سینمای مذهبی فراموش شده و کار کردن در این سینما بسیار سخت و دشوار شده است.

وی ضمن تقدیر از جمال شورجه کارگردان #شب_دهم برای باز کردن راه او و بسیاری دیگر برای ورورد به سینمای دینی-ارزشی بیان کرد: حضور در کنار جمال شورجه در فیلم «شب دهم» برای من برکات بسیاری داشت و باعث حضور من در سینمایی شد که برای خودم قابل دفاع است. من افتخار داشتم که تهیه کننده این فیلم باشم و امیدوارم که دوباره بتوانم با جمال شورجه عزیز در جبهه فرهنگ وسینما فعالیت کرده و یک فیلم دیگر با او بسازم.

شریفی با تاکید بر اینکه امیدوارم مسئولان سینمایی، سینمای دفاع مقدس و مذهبی را فراموش نکرده و از فعالان این عرصه حمایت کنند، افزود: مقاومت و پشتکار جمال شورجه باعث ساخته شدن فیلم «شب دهم» شد. در آن دوران متحمل سختی‌های بسیاری برای ساخت این فیلم شدیم.

شریفی با تاکید بر وجهه مذهبی جمال شورجه گفت: باید بگویم که جمال شورجه هیچ‌گاه بدون وضو پشت دوربین نرفت و همیشه نماز اول وقت در پشت صحنه می‌خواند و بدون آن که از بقیه بخواهد شبیه او شوند، با سلوک نیک، بسیاری را شبیه خود کرد.

روایت امیرحسین شریفی از سکنات جمال شورجه
روایت امیرحسین شریفی از سکنات جمال شورجه