1

این جشن، فراجناحی خواهد ماند؟

سینماروزان/کیوان بهارلویی: با معرفی علی قائم‌مقامی به عنوان دبیر نوزدهمین جشن مدیران تولید سینما بناست دوره جدید این جشن تا قبل از محرم برگزار شود.

جشن مدیران تولیدات حدود چهار سال به دلیل مشکلات ناشی از کرونا برگزار نشد و آن طور که جلیل شعبانی نایب رییس انجمن مدیران تولید بیان کرده، دوره جدید این جشن برنامه‌هایی ویژه برای تقدیر از پیشکسوتان تولید سینما دارد.

جشن مدیران تولید سینما از معدود جشن های سینمایی بوده که در ادوار مختلف آن ترکیبی از هنرمندان سرشناس و چهره های مطرح لشکری-کشوری در آن حضور یافته اند.

آخرین دوره جشن مدیران تولید سینما در خرداد ماه ۱۳۹۸ به دبیری علی قائم‌مقامی برگزار شد و دست اندرکاران جشن تلاش کردند با حداقل نگاه غیرسینمایی، به تقدیر از حرفه‌ای‌های تولید بپردازند؛ جشنی که در آن بسیاری از نمایندگان مجلس و مقامات سرشناس سیاسی در کنار هنرمندانی از نسل‌های مختلف، حاضر بودند.

نگاه فراجناحی برگزارکنندگان جشن که برخلاف رویه مرسوم در برخی محافل سینمایی، دور سیاسی‌بازی را خط کشیده و سعی می‌کنند هنرمندان و سیاستمداران دو جناح را کنار هم نشانده و الگویی سازند برای تعامل سازنده به جای درگیری‌های بی‌فایده ازجمله دلایل استقبال از این جشن است؛ الگویی که می‌تواند برای پربار کردن هر جشن و جشنواره دیگری به کار رود ولی چه حیف که اغلب جشن‌ها و جشنواره‌های هنری ادای دین به جناح‌های سیاسی بوده‌اند تا حرمت‌گزاری به هنرمندان.

اینکه نوزدهمین جشن مدیران تولید همچنان فراجناحی خواهد بود یا نه را زمان مشخص خواهد کرد؟

آیا جشن نوزدهم مديران تولید فراجناحی خواهد بود؟
آیا جشن نوزدهم مديران تولید فراجناحی خواهد بود؟