1

اگر بازیگر #فسیل بودید باز هم آن را بی‌ریشه می‌خواندید؟/متأسفم که کمدی‌های شما نفروخته!/برچسب زدن به آثار مخاطب‌پسند، از کجای فلسفه و وظیفه‌یِ آموزشیِ شما نشأت می‌گیرد استاد؟/برچسبِ بی‌ریشگی، بی‌احترامی به شعورِ هفت میلیون مخاطب #فسیل نیست استاد؟/یادتان نرود همان مدیری که به او تاختید بدون ممیزی یک فریم به فیلم ما مجوز داد!/با این ادبیات چگونه می‌توان از شما معنای تعامل و بی‌غرضی را یاد گرفت؟

سینماروزان: ادبیات نادرست شماری از سینماگران موسوم به چپ-که در همه دولت‌ها با روی باز دستمزدهای هنگفت ارگانی را به جیب زده‌اند- ولی آثارشان اغلب در اکران عمومی شکست خورده، خطاب به کمدی هایی مثل فسیل و شهر هرت و هتل که با اقبال مخاطبان مواجهند، با واکنش کریم امینی کارگردان فیلمهای فسیل و شهر هرت مواجه شده.

کریم امینی در یادداشتی خطاب به یک بازیگر تواب که خیلی هم حراف شده و به جای احیای خاطرات خوش مخاطبان با نقش آفرینی های تازه، کارش شده پست نگاری علیه هنرمندان مرحوم، به شدت گلایه کرده از توهین هایی که حواله آثار مخاطب پسند شده.

کریم امینی نوشت: چون غرض آمد هنر پوشیده ماند …برچسب بی‌ریشگی زدن به حاصلِ تلاشِ گروهی از همین خانواده‌ سینما که با انگیزه‌یِ تمام، منتهای سعی خود را به کار بسته‌اند تا فیلمی در خورِ شأن مخاطبِ گریزان و فارغ از سینما تولید کنند از کجای فلسفه و وظیفه‌یِ آموزشیِ شما نشأت می‌گیرد استاد؟ در زمانه‌ای که اغلبِ ما سینماگران نگرانِ وضعیت و آینده‌یِ سینما بودیم و دلسرد به رونق و احیایِ آن، فیلم‌هایی به اکران درآمده که با استقبال دوباره و کم‌نظیرِ تماشاگران مواجه شده و بعد از مدتها به سالن‌های سینما گرما بخشیده است، مشخصاً در موردِ فیلمِ فسیل حضور هفت میلیون مخاطب موید این مدعاست، برچسبِ بی‌ریشگی آیا بی‌احترامی به شعورِ این میزان مخاطب نیست استاد؟ اگر بازیگر فسیل بودید باز هم به آن برچسب می‌زدید؟شما فیلم کمدی کار نکرده‌اید؟ متاسفم که کمدی های شما نفروخته ولی اگر فسیل فیلم شما بود هم آیا اینچنین به آن اَنگ می‌زدید و قضاوتش می‌کردید؟

درس اخلاق کریم امینی کارگردان #فسیل و #شهر_هرت به یک بازیگر-توّآبِ حرّاف
درس اخلاق کریم امینی کارگردان #فسیل و #شهر_هرت به یک بازیگر-توّآبِ حرّاف

وی ادامه داد: طبیعی است که بنده بعنوان یک فیلمساز جوان از شما انتظار حمایت و دلگرمی بیشتری داشته باشم تا مسئولان و مدیران. حال اینکه از سوی شما برچسبِ بی‌ریشگی زده می‌شود اما همان مدیری که به او تاختید مانع از ممیزیِ حتی یک فریم از فیلمِ من می‌گردد. بی‌انصافی‌ست اگر از حمایت روح الله سهرابی که خودشان فیلمسازند و دغدغه سینما دارند، نگویم و اذعان به تلاشِ ایشان بر تعامل و راهگشایی و مانع‌زدایی نداشته باشم. نه در موردِ من که بارها از همکاران مختلف شنیده‌ام که مشکلاتشان بواسطه‌یِ شخصِ روح الله سهرابی مرتفع گردیده است. مطمئنم سوءتفاهمات شما هم در گفتگو با ایشان برطرف خواهد شد. ما بجز شما که بزرگترمان هستید و احترامتان واجب، کجا و از که باید معنای تعامل و بی‌غرضی و حمایت از یکدیگر را فرا بگیریم استاد؟