1

اکران نسخه‌ای تازه و پیچیده از #من_می‌ترسم/بهنام بهزادی کارگردان فیلم مطرح کرد

سینماروزان: فیلم من میترسم ساخته بهنام بهزادی اول بار در جشنواره فجر۳۸ رونمایی و ازجمله آثار متفاوت جشنواره بود با تاکیدی بر رسوخ نسبی‌گرایی در تمام سطوح.

بهنام بهزادی درباره برنامه هایش برای اکران این فیلم به صبا گفت: چند سالی است که درگیر مهم‌ترین پروژه سینمایی خود هستم. فیلم «من می‌ترسم» با بازی الناز شاکردوست، پوریا رحیمی‌سام، امیر جعفری، مهران احمدی و ستاره پسیانی پس از طی کردن مسیر ساخت در سال ۹۸ آماده اکران شد. اما با شروع پاندمی کرونا این امر به تعویق افتاد. در آن زمان من هم همچون سایرین گمان می‌کردم که تعطیلاتی که به سبب شیوع ویروس کرونا پیش آمده، به زودی تمام خواهد شد اما اینگونه نبود و فیلم «من می‌ترسم» در صف اکران ماند.‌ البته باید بگویم تعطیلات کرونا برای این فیلم مزیتی بود چراکه من فرصت بازنگری کار خود را پیدا کرده بودم. اکنون باید به شما بگویم پس از چهار سال به نسخه‌ای متفاوت و قابل توجه از این فیلم رسیده‌ام.‌ نسخه جدید از این فیلم با تدوین خودم بدست آمده و سعی داریم که به زودی اکران شود.

بهزادی تاکید کرد: در نسخه تازه‌ای که از فیلم من میترسم داریم، پیچیدگیِ [اهداف کاراکترها]حتی نسبت به کارهای قبلی نیز بیشتر است! فیلم «من می‌ترسم» روایت چند کاراکتر است که هم در توازی و هم در تقاطع یکدیگر زندگی‌شان پیش می‌رود و روی یکدیگر تأثیر می‌گذارند. باید بگویم این فیلم یک چالش جدید برای خود من نیز بوده است. امیدوارم برای مخاطب نیز جذاب باشد.

فیلم من می ترسم با بازی الناز شاکردوست و ستاره پسیانی
فیلم من می ترسم با بازی الناز شاکردوست و ستاره پسیانی

بهزادی پیرامون تفاوت میان آثارش گفت: هر اثر فضای منحصر به فرد خود را دارد و هر فیلم‌ساز در تلاش است تا با توجه به روایت آن اثر فضای مورد نیاز را بیافریند. بنابراین ضرورتی نمی‌بینم که فیلم‌ها فضاهای مشخص و یک‌سانی داشته باشند، در صورتیکه روایت‌های مختلف نیازمند فضاهای متفاوتی از یکدیگر هستند. من سعی کردم در فیلم‌هایم از این مسیر پیروی کنم. برای هر روایت با توجه به ظرفیت‌هایی که آن قصه و داستان دارد فضا و لحن لازمه را خلق کنم. من باب‌‌ همین موضوع فیلم «من می‌ترسم» نیز با متناسب با روایتی که دارد از فضای مشخصی بهره‌مند است؛ فضایی که با فیلم‌هایی که در سینمای حال حاضر ایران می‌بینیم متفاوت است.

او خاطرنشان ساخت: امیدوارم با توجه به فضایی که در یک سال اخیر بر سینمای ایران حاکم بوده است و همچنین فیلم‌های حاضر در صف اکران، فرصتی فراهم شود تا مخاطب عام با سینمای هنری آشتی کند. همچنین مخاطب خاص نیز با سینمایی که صرفا تجاری نیست مواجه شود.