1

اکران آخرین فیلم پوراحمد بدون تغییر پایان‌بندی!⇐تهیه‌کننده #پرونده_باز_است تاکید کرد+ذکر توضیحات تفصیلی درباره وعده‌های توخالی حمایت از پوراحمد، نقطه‌نظر دستگاه قضا نسبت به فیلم و…

سینماروزان/پرستو فرهادی: چند روز قبل شنیدم در برخی رسانه‌های خارجی گفته شده که پایان‌بندی فیلم «پرونده باز است» بخاطر فشارهای نهادهای خاص تغییر کرده در حالی که واقعیت ندارد و نسخه اصلی فیلم اکران خواهد شد.

علی قائم مقامی تهیه‌کننده آخرین فیلم‌های کیومرث پوراحمد با بیان مطلب فوق به خبرگزاری ایسنا گفت: کیومرث پوراحمد بعد از جشنواره فجر، فیلم را مونتاژ مجدد کرد و هرچه تغییر در نسخه جدید فیلم رخ داده با نظر آقای پوراحمد و دخالت مستقیم ایشان بوده است. خشایار موحدیان تدوین‌گر و مهدی جمشیدیان صداگذار فیلم در جریان جزئیات هستند.

قائم مقامی درباره دشواری های تولید پرونده باز است در بخش خصوصی گفت: مرحوم پوراحمد در فیلم “پرونده باز است” سی درصد شریک است. نقدینگی فیلم محدود بود. همان زمان گفت یکی از دوستانش آمادگی دارد که سرمایه‌گذاری کند، ولی بعد از چهل و پنج روز با وجود پیگیری‌های مکرر ایشان اتفاقی نیفتاد و حتی تعدادی از همکاران گفتند سرمایه گذار پیدا می‌کنند یا خودشان شریک می‌شوند اما متاسفانه همه این‌ها صحبت ها جز وعده‌های توخالی هیچ چیز دیگری نبود. پوراحمد کاملا تنها بود. البته به ایشان گفتم که این مسئله، مشکل من به عنوان تهیه‌کننده است و هرطور شده فیلم را تمام می‌کنیم که این اتفاق هم افتاد.

قائم‌مقامی درباره ارتباط خودش با کیومرث پوراحمد نیز گفت:‌ ما مثل دیگر تهیه‌کننده و کارگردان‌هایی که ممکن است دچار مشکل شوند با هم بحث‌ها و اختلاف‌نظرهایی داشتیم ولی آقای پوراحمد چیزی را در دلش نگه نمی‌داشت و هرچه بود را با هم حل می‌کردیم. البته این اخلاق عمومی ایشان بود که حتی وقتی از عوامل گروهش عصبانی می‌شد و برخورد تندی از خود بروز می داد، خیلی سریع برای برطرف کردن آن تلاش می‌کرد.

قائم مقامی با اشاره به حضور در فجر۴۱ بیان داشت: درباره جشنواره فیلم فجر، نظری مخالف هم داشتیم. من و برخی از عوامل دوست داشتم فیلم در جشنواره باشد و ایشان تا لحظه آخر برای آماده کردن نسخه‌ای از فیلم جهت نمایش در جشنواره در استودیو پیگیر کارها بود؛ حتی گفتم وقتی اینطور پای کار هستید چرا آن نامه را برای کناره‌گیری از جشنواره نوشتید که جواب داد، آن حق خودم به عنوان فیلمنامه‌نویس و کارگردان است ولی حق ندارم برای حضور عوامل دیگر در جشنواره تصمیم بگیرم!

این تهیه‌کننده خاطرنشان ساخت: پس از جشنواره همان نسخه‌ای که در جشنواره به نمایش درآمد و سپس نسخه تدوین مجدد، توسط مدیران مربوطه قوه قضاییه دو بار مورد بازبینی قرار گرفت. مرکز رسانه‌ قوه، همکاری و تعامل خوبی همچون (صدور مجوز فیلمبرداری در زندان‌ها و دادگاه و بررسی نسخه نهایی) با فیلم داشت. چند روز قبل هم طی نامه‌ای به سازمان سینمایی نظر مساعد خود را اعلام کرد و تصور نمی‌کنم مشکل خاصی برای پروانه نمایش وجود داشته باشد و امیدوارم به‌زودی پروانه نمایش آخرین فیلم مرحوم پوراحمد صادر شود و شرایطی مناسب و آبرومند برای اکران آخرین یادگار ایشان فراهم گردد.

تاکید علی قائم‌مقامی تهیه‌کننده فیلم پرونده باز است بر اکران نسخه اصلی آخرین فیلم کیومرث پوراحمد
تاکید علی قائم‌مقامی تهیه‌کننده فیلم پرونده باز است بر اکران نسخه اصلی آخرین فیلم کیومرث پوراحمد