1

اين بازيگر، فیلم “اخراجيها۱” را هم‌رديف قرآن و ديوان حافظ دانست!!

سینماژورنال: از اواسط دهه هشتاد و ساخت اولین “اخراجیها” توسط مسعود ده نمکی و حضور در جشنواره بیست و پنجم فجر تا همین حالا که مسعود ده نمکی با “رسوایی2” در جشنواره سی و چهارم حضور دارد یک بازیگر بیش از بقیه نامش کنار وی به چشم می خورد.

به گزارش سینماژورنال این بازیگر محمدرضا شریفی نیاست که در همه این سالها به چشم عنصری فراتر از بازیگر در کارهای ده نمکی دیده می شد و حتی برخی او را کارگردان در سایه آثار ده نمکی می‌دانستند!

شریفی نیا به تازگی با نگارش یادداشتی درباره مسعود ده‌نمکی در “سینما” و ذکر خاطره‌ای از روزی که او را به “هسته انگور” تشبیه کرده ادعای بزرگی را هم طرح کرده است درباره ارزش “اخراجیها1”.

هسته ای که می تواند باغ شود

محمدرضا شریفی نیا درباره دلیل شباهت ده نمکی به هسته انگور گفته است: شما می توانید انگور را بخورید و هسته اش را دور بیندازید یا هسته را نگه داری و بکاری و تبدیلش کنی به یک درخت انگور و باغ انگور و تا جایی که می شود ادامه دهی.

ادعای بزرگ

وی در جایی دیگر از یادداشت ادعای بزرگی را طرح کرده و بیان کرده است: حالا میشود گفت در خانه هر ایرانی یک قرآن هست، یک دیوان حافظ و یک “اخراجیها1” و سینمای ایران به قبل و بعد از این فیلم تقسیم شده است.

این ادعا در روزگاری که شریفی نیا از پرکاری سالهای گذشته فاصله گرفته می تواند حاشیه امنی ایجاد کند برای این چهره که همچنان نقشی پررنگ در آثار ده نمکی داشته باشد.