1

اولین واکنش قاسم قلی‌پور به جدایی از شورای داوری خانه سینما…

سینماروزان: حدود سه هفته بعد از خبر سینماروزان درباره استعفای قاسم قلی پور از ریاست شورای داوری خانه سینما و جایگزینی علی آشتیانی‌پور(اینجا را بخوانید) قلی پور اولین واکنش خود نسبت به جدایی را بیان کرده است.

قاسم قلی پور که حدود ۲۰ سال مسئولیت شورای داوری و حل اختلاف خانه سینما را برعهده داشته به خبرگزاری ایسنا گفت: دلیل این استعفا مسائل شخصی و خستگی است و حالا نیز علی آشتیانی‌پور وارد شورا شده و امید که موفق باشد.

قلی‌پور که سعی زیادی کرده با حکمیت مشکلات فی‌مابین اهالی سینما را در شورای داوری حل کند، ادامه داد: در تمام این سال‌ها، داوری در خانه سینما برمبنای صرف زمان طولانی برای گفت‌وگو با طرفین یک اختلاف بوده تا بهترین نتیجه حاصل شود.

قلی‌پور درباره اینکه آیا پس از رهایی از مشغله شورای داوری، قصد ساخت فیلم ندارد؟ گفت: بی‌تردید اگر فرصتی پیش آید این کار را انجام می‌دهم چون (فیلمسازی) تنها کاری است که بلد هستم؛ منتها باید در مسیری باشد که بر آن اِشراف دارم. البته هنوز نمی‌دانم چه کاری را باید شروع کنم چون فقط می‌دانم چه چیزی را دوست ندارم و شاید به همین دلیل کمی طول بکشد تا آنچه را می‌خواهم پیدا کنم.

وی با اشاره به سختی‌های ساخت فیلمی مثل «عروس آتش» و اینکه مشخص نیست در این دوره با چه موانعی روبرو می‌شد، گفت: به نظر نمی‌رسد شرایط خیلی فرق کرده باشد چه بسا الان برای ساخت فیلمی مشابه «عروس آتش» مشکل ایجاد شود چرا که آن نوع نگاهی که در مدیریت حاکم است، تفاوت چندانی نکرده؛ بنابراین ساخت فیلم‌هایی مثل «عروس آتش» و «آتش سبز» و اساساً این نوع کارها به نظر نمی‌رسد راحت باشد. الان خیلی  از فیلم‌ها پسر پولدار و دختر فقیر دارند یا برعکس و یا اینکه نشان می‌دهند که ما چقدر خوب هستیم، این فیلم‌ها را هم خیلی‌ها می‌سازند و اصلا انگار بیشتر ساخت این نوع فیلم‌ها ترجیح داده می‌شود اما من بلد نیستم که از این فیلم‌ها بسازم.

اولین واکنش قاسم قلی پور بعد از جدایی از شورای داوری خانه سینما
اولین واکنش قاسم قلی پور بعد از جدایی از شورای داوری خانه سینما