1

انتقادات کارگردان یکی از آثار روی پرده از فیلمسوزی در اکران پاییزی⇐آقایان! پس از دو سال رکود اکران میخواهید به هر قیمتی شده ولو فیلمسوزی مردم را به سینماها برگردانید؟/چرا کوچک‌ترین سالنها و بدترین سانسها را به فیلمهای آلترناتیو اختصاص داده‌اید؟/ آیا می‌خواهید نشان دهید آثار متفاوت جایی در اکران ندارند و باید سینما را به دو دسته کمدیهای سطحی و فیلمهای سیاه و چرک تقسیم کرد؟

سینماروزان/مهدی فلاح: تراکم اکران و افزایش هفتگی فیلم به سبد اکران باعث شده بخش عمده فیلم‌ها نتوانند سانس‌های کافی داشته باشند.

کاوه صباغ‌زاده کارگردان فیلم “رمانتیسم عماد و طوبا” که گرفتار تراکم اکران شده و فروش مطلوبی نداشته با انتقاد از فیلمسوزی رخ داده در اکران پاییزی گفت: اعضای شورای صنفی نمایش، با برنامه ریزی اشتباه برای اکران “رمانتیسم عماد و طوبا” فرصت دیده شدن این فیلم را از بین بردند.آقایان! پس از دو سال رکود اکران میخواهید به هر قیمتی شده ولو فیلمسوزی مردم را به سینماها برگردانید؟ با اکران یکجای فیلمهای کمدی؟ فکر کرده اید که چه بلایی بر سر دیگر فیلمها می آید؟ قطعا فکر نکرده اید. من مخالف فروش فیلمها نیستم ولی چرا این همه فیلم کمدی را که در هر فصلی اکران شوند فروش خوبی خواهند داشت یکجا اکران کردید؟!

صباغ‌زاده ادامه داد: حالا این به یک طرف. چرا فیلم من را با اکران در کنار این فیلمها سوزاندید؟! فیلمی که دست کم نیمی از آن با سرمایه خصوصی تولید شده و توان مالی تبلیغات گسترده ندارد که در کنار فیلمهای دیگر عرض اندام کند را بدون برنامه ریزی مناسب به اکران میگذارید؟ فیلمی که تولیدش نزدیک به دو سال زمان برد و سرمایه و زمان و انرژی زیادی سرش گذاشتیم را سوزاندید و تمام انگیزه ما را برای تولید یک فیلم متفاوت(خوب یا بد) از بین بردید.

این کارگردان افزود: کاری کردید که در کمتر از دو هفته بیش از نیمی از سینماها فیلم را از پرده پایین بکشند. هر چند همان موقع هم که اکرانش کردند کوچک ترین سالنها و بدترین سانس هایشان را به فیلمهای آلترناتیو اختصاص دادند. یا شاید هم کاملا فکر شده و برنامه ریزی شده میخواهید نشان دهید که آثار متفاوت جایی در سینمای ما ندارند و باید سینما را به دو دسته کمدی های سطحی و فیلمهای سیاه و چرک تقسیم کرد؟ چه سودی برایتان دارد که برخی فیلمها را این طور به زمین میزنید؟

کاوه صباغ زاده تاکید کرد: من که دیگر راضی به حتی یک سانس دیگر نمایش فیلمم در سینماها نیستم. اکران مجازی با تمام مخاطراتش می ارزد به شیوه اکران غلط و فشل شما در سینماها. این فیلم شاید اگر در یک شرایط نرمال اکران میشد باز هم به دلایلی به فروش بالایی نمی رسید ولی در حال حاضر و با این شیوه غلط اکران قطعا یک شکست تمام عیار تجاری رخ داده که تنها مقصر آن شما هستید. شما و تصمیمات اشتباه تان این فیلم را زمین زد و من شما را مقصر اصلی این شکست می‌دانم!