1

انتقادات صریح محمدهادی قمیشی( بازیگر “پس از باران” و “دوران سرکشی”) از سریالهای رمضان⇐باعث تاسف است که کلی بازیگر باتجربه بیکارند و سریال‌هایی روی آنتن می‌رود که به افراد گمنام نقش اصلی می‌دهند!/ حتی یک بازیگردان در کارها نمی‌گمارند که لااقل ترس گمنامان از بازی جلوی دوربین بریزد!/سریالهایی را می‌بینید که حتی از تصویرسازی یک سکانس سقوط خودرو به ته دره هم عاجزند ولی باز مجوز پخش می‌گیرند!!/اینکه سریالی روی آنتن میرود که از داستان تا شمایل و گریم کاراکترهایش تکراری است جای سوال ندارد؟/ ناظر کیفی این سریالها کیست؟/هیچ دستگاه نظارتی و ارزیابی کیفی برای کارها وجود ندارد که جلوی کیفیت پایین سریالها را بگیرد؟

سینماروزان/پیمان قادری: متاسفانه تعداد زیادی از هنرمندان باتجربه و کاربلد، خانه‌نشین هستند و گروهی از افراد خاص در سریالهای مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند.

محمدهادی قمیشی بازیگر باتجربه با بیان مطلب فوق به روزنامه جوان گفت: روالی غلط در سازمان راه افتاده که با استفاده از برخی‌ افراد کارنابلد، در سریال‌سازی دست به آزمون و خطا می‌زنند‌.

بازیگر سریال خاطره انگیز “پس از باران” ادامه داد:  در گذشته ناظران کیفی در سریالها داشتیم که اسباب ارتقای سریالها بودند ولی حالا چه؟ هیچ دستگاه نظارتی و ارزیابی کیفی برای کارها مثل گذشته وجود ندارد که جلوی کیفیت پایین سریالها را بگیرد؟ باعث تاسف است که کلی بازیگر باتجربه بیکارند و سریال‌هایی روی آنتن می‌رود که به افراد گمنام نقش اصلی می‌دهند و حتی یک بازیگردان در کارها نمی‌گمارند که لااقل ترس این گمنامان از بازی جلوی دوربین بریزد.

بازیگر “خوش رکاب” و “دوران سرکشی” افزود:  در سالهای دورتر چند بار فیلمنامه سریال‌ها در شوراهای مختلف بررسی می‌شد و در صورت تصویب و رفع ضعف های احتمالی به مرحله تولید در می‌آمد ولی الان سریالهایی را می‌بینید که حتی از تصویرسازی یک سکانس سقوط خودرو به ته دره هم عاجزند ولی باز مجوز پخش می‌گیرند. ناظر کیفی این سریالها کیست؟

این بازیگر باتجربه خاطرنشان ساخت: مخاطب پای تلویزیون نمی‌نشیند که خاطرات گذشته را ببیند. بیننده می‌خواهد سریال جدید و کاراکتر تازه را ببیند و در این شرایط اینکه سریالی روی آنتن میرود که از داستان تا شمایل و گریم کاراکترهایش تکراری است جای سوال دارد.

محمدهادی قمیشی گفت: نویسندگان توانای تلویزیون کجا هستند؟ چرا به جای تکرار صدباره سریال‌های موفق از شبکه‌های مختلف به دنبال نویسنده و کارگردان این سریالها نمی‌روند که بیایند و باز سریال بسازند‌؟

بازیگر “سیمرغ” و “میعاد در سپیده‌دم” بیان داشت: مردم در همه ایام سال و به ویژه در ماه مبارک رمضان سریالهایی را می‌خواهند که هم آنها را سرگرم کند و هم آرامش متناسب با این ماه را فراهم کند ولی متاسفانه کیفیت متن‌های سریالها آن قدر پایین است که حد ندارد.

این بازیگر تاکید کرد: آنتن پر کردن وقتی هنر است که مخاطب هر کاری دارد کنار بگذارد و به تماشای سریال شما بنشیند. وقتی سریالی پخش می‌شود و به پایان میرسد و نام کاراکتر که هیچ، حتی خلاصه داستان سریال هم در ذهن بیننده نمی‌ماند معلوم است که راه را اشتباه رفته‌ایم. در صورتی که اگر راه را درست می‌رفتیم و سریال را از همان زمان ایده‌پردازی و نگارش متن زیرنظر می‌گرفتیم بدون شک نتیجه بهتری عاید می‌شد.

بازیگر “عبور” و “قلبهای ناآرام” افزود: نیاز داریم به نظارتی جدی بر پروسه تولید متن و سپس تولید سریالهایی که بتوانند در همان پنج قسمت اول، بیننده را دنبال خود بکشند وگرنه اینکه عناصر یک‌ سریال موفق را کپی کنیم و بریزیم در سریال‌مان که نمی‌تواند سریال قابل قبول به دنبال داشته باشد.