1

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه روی آنتن زنده متذکر شد⇐ بعد از چهار دهه سیاست ضدمخاطب مدیران دهه شصت جواب داد و مخاطبان انبوه سینما رسیده به مخاطب نوروزی زیر یک میلیون نفر!/وقتی در دهه شصت شمایل قهرمانی و مخاطب‌پسند را از سینما بیرون کردند، حواسشان به اثرات شوم این سیاست‌ها نبود!/اگر آن زمان فردین و ناصر را ممنوع الفعالیت نمی‌کردند، امروز نمی‌رسیدیم به سالن‌های عموما خلوت!/با ممنوع فعالیت کردن تمام مظاهر مخاطب پسند، نوعی سینمای محفلی شکل دادند که مخاطب را از سینما فراری داد!

سینماروزان: خوشحالم که بعد از چهار دهه سیاست ضدمخاطب مدیران دهه شصت جواب داد و مخاطبان انبوه سینما رسیده به مخاطب نوروزی زیر یک میلیون نفر!

#امیرحسین_شریفی تهیه‌کننده باسابقه در برنامه حوض نقره رادیو ایران با بیان مطلب فوق گفت: اگر امروز میزان مخاطب سینما به زیر یک میلیون رسیده ریشه در سیاست‌های ضدمخاطب دهه شصت دارد. وقتی در دهه شصت شمایل قهرمانی و مخاطب‌پسند را از سینما بیرون کردند، حواسشان به اثرات شوم این سیاست‌ها نبود.

تهیه‌کننده #ضیافت تاکید کرد: همیشه این طور نیست که اثرات یک سیاست غلط در کوتاه مدت، خود را نشان دهد. در دهه شصت و با ممنوع فعالیت کردن تمام مظاهر سینمای مخاطب پسند از فردین تا ناصر ملک مطیعی و ایرج قادری و حتی ممنوع فعالیت کردن امثال جمشید آریا، نوعی سینمای محفلی ضدمخاطب را شکل دادند که در ابتدا مطلوب برخی جشنواره‌ها بود ولی حالا همان جشنواره‌ها هم به ریش این نوع سینما می‌خندند. اگر آن زمان فردین و ناصر را ممنوع الفعالیت نمی‌کردند، امروز نمی‌رسیدیم به سالن‌های عموما خلوت!

تهیه‌کننده #هور_در_آتش افزود: چرا در پنج سال اخیر، با رسوخ افراد بی پیشینه به سینما روبرو بوده‌ایم؟ چند تهیه‌کننده اصیل در پنج سال گذشته، فیلم تولید کرده‌اند؟ چرا مخاطبان فرهیخته مدتهاست به سینما نمی‌روند؟ ️زمانی اساتید دانشگاه به سینما می‌رفتند و تحلیل ارائه می‌دادند ولی حالا محصولی برای این طیف روی پرده نیست چون سینماگران فرهیخته را منزوی کرده‌اند.

این تهیه کننده با انتقاد از اهمال در امور صنفی سینما بیان داشت: چرا هیچ کس حواسش به معیشت سینماگران نیست؟ چرا در ماه رمضان حتی یک سبدکالا به سینماگران تخصیص ندادند؟ به جای راه اندازی کمیته صیانت، به فکر کمک به معیشت سینماگران و بیکاری سینماگران متفکر باشند.

تهیه‌کننده #پری و #سیب_سرخ_حوا گفت: سینما باید قانون مدونی داشته باشد که با تغییر مدیریت دستخوش آسیب نشود. آقایان مسئول! خود را به خواب نزنید! مشکل اصلی سینمای ایران، گرفتاری‌های معیشتی و بیکاری سینماگران اصیل است! اگر واقعا به فکر بهبود هستید ابتدا این مشکلات را حل کنید و بعد وارد حباب‌های زرد می‌تو و یوتو(!) شوید. به جای نظارت بی فکر، شرایط فعالیت امثال #تقوایی و #بیضایی و دیگر سینماگران متفکر را فراهم کنید.

امیرحسین شریفی: اگر در دهه شصت امثال فردین و ناصر را ممنوع‌الفعالیت نمی‌کردند، امروز نمی‌رسیدیم به سالن‌های عموما خلوت!
امیرحسین شریفی: اگر در دهه شصت امثال فردین و ناصر را ممنوع‌الفعالیت نمی‌کردند، امروز نمی‌رسیدیم به سالن‌های عموما خلوت!