1

امضای تفاهم نامه همکاری میان بنیاد سینمایی فارابی و شرکت تولیدات هنری الارز لبنان

سینماژورنال: تفاهم نامه همکاری سینمایی میان بنیاد سینمایی فارابی و شرکت تولیدات هنری الارز با حضور رئیس سازمان سینمایی ایران در بیروت به امضاء رسید.
به گزارش سینماژورنال بر اساس این تفاهم نامه در بخش همکاری های مشترک سینمایی مقرر شده تا بنیاد فارابی و شرکت الارز در زمینه های تبادل فیلمنامه جهت تولید، سرمایه گذاری مشترک، اکران فیلم های ایرانی در سینماهای لبنان، معرفی تهیه کنندگان متقاضی ایرانی جهت همکاری، تامین فیلم های کشورهای عربی و اسلامی و آفریقایی برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان و جشنواره حقیقت ، دوبله و زیر نویس فیلم های ایرانی به زبان عربی و بازاریابی فیلم های ایرانی با کیفیت مطلوب برای نمایش در سینماها و شبکه نمایش خانگی همکاری داشته باشند. همکاری مرکز سینمای مستند و تجربی و شرکت الارز در جهت تولید مشترک، حضور عوامل سینمایی لبنان در دوره های آموزشی مدرسه ملی سینمای ایران، حمایت سازمان سینمایی از برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه آموزش سینماگران لبنانی در بیروت و آموزش جوانان مستعد لبنان توسط انجمن سینمای جوانان ایران از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
امضای این تفاهم نامه سینمایی در شهر بیروت و با حضور دکتر “حجت اله ایوبی” معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، “علیرضا تابش” مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و “علی ضاهر” مدیرعامل شرکت الارز و دکتر “سید مصطفی ابطحی” معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی ایران برگزار شد.
“حجت الله ایوبی” رئیس سازمان سینمایی با ابراز خشنودی از توسعه همکاری های فرهنگی به خصوص همکاری های سینمایی با لبنان هدف از سفر خود به لبنان را پیگیری مصوبات سفر فروردین ماه “علی جنتی “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لبنان عنوان کرد و افزود: در این سفر از بخش های مختلف فرهنگی هنری در مناطق مختلف لبنان بازدید کردم و از نزدیک با ظرفیت ها و امکانات هنری لبنان آشنا شدم .
وی با اشاره به روابط خوب و مستحکم بین ملت و دولت ایران و لبنان خاطرنشان کرد ؛ افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه ساخت مشترک فیلم‌های سینمایی با لبنان به ویژه با مضامین مقاومت و فرهنگِ پایداری در دستور کار سازمان سینمایی قرار دارد.
“حجت‌الله ایوبی”، رئیس سازمان سینمایی، با تاکید بر افزایش تبادل تجربه هنرمندان ایران و لبنان گفت: خوشبختانه هنرمندان دو کشور علاقمند به تولید فیلم های سینمایی و مستند هستند و زمینه های خوبی برای افزایش این تعاملات وجود دارد ، موضوعات مختلفی از جمله مقاومت مردم لبنان دستمایه فیلمنامه نویسان دو کشور قرار دارد و ما حمایت از ساخت این آثار را به طور جدی در دستورکار قرار داده ایم .همچنین آموزش هنرمندان لبنانی و تبادل تجارب بین هنرمندان دو کشور در سینمای مستند و سینمای حرفه ای را دنبال خواهیم کرد.
ایوبی با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز فرهنگی هنری در لبنان اظهارداشت: فرصتی فراهم شد تا از امکانات سینمایی و هنری در بیروت ، نبطیه ، صیدا، بعلبک ، ملیتا و برخی مناطق این کشور بازدید کنم . خوشبختانه زیرساخت های خوبی در لبنان فراهم است و مردم لبنان مشتاق تماشای فیلم های ایرانی هستند و برای اکران اثار سینمایی کشورمان در سینماها و شبکه خانگی کشور لبنان برنامه ریزی خواهیم کرد ؛ از طرفی امکانات خوبی برای تولید فیلم سینمایی وجود دارد که امیدوارم بزودی ضمن تبادل فیلمنامه بین بنیاد فارابی و شرکت الارز و سفر کارگردانان و تهیه کنندگات ایرانی به لبنان زمینه ساخت مشترک فیلم سینمایی به صورت عملیاتی فراهم شود.