1

امتداد بی‌تعادلی اکران به نفع دو فیلم حاکمیتی لرزان-مشکوک المنابع!/«تگزاس۲» ۱۸میلیاردی شد/«سرخپوست» ۷میلیاردی شد/«زهرمار» از یک میلیارد عبور کرد/«دختر شیطان» فقط با ۵ سالن در پایتخت، میلیاردی شد/«ایکس لارج» فقط با ده سالن فول‌سانس، دوروزه ۱۰۰میلیونی شد+آمار کامل فروش

سینماروزان: توزیع نامنصفانه اکران به گونه ای که هزاران سانس در اختیار دو فیلم حاکمینی لرزان-مشکوک المنابع قرار گیرد سبب ساز آن شده که مابقی فیلمهای روی پرده از کمبود سانس بدجوری رنج ببرند.

در صدر آمار فروش «متری شش و نیم» قرار دارد که بعد از صدوچند روز اکران به رقم فروش 27.5میلیارد رسیده، بعد از این فیلم کمدی «تگزاس2» قرار دارد که 18میلیاردی شده است. فیلم لرزان قتل زن داداش عبدالمالک ریگی با انبوه سالن و تبلیغ محیطی 8میلیاردی شده و فیلم «ما همه با هم هستیم» نیز که از انبوه سالن و تبلیغات محیطی سود میبرد به رقم 7.5میلیارد رسیده است.

«سرخپوست» 7میلیاردی شده و «سامورایی…» هم از 5میلیارد عبور کرده است. «زهرمار» بعد از یک هفته اکران میلیاردی شده است، «دختر شیطان» فقط با 5 سالن پایتخت(!) میلیاردی شده و «ایکس لارج» هم در دو روز ابتدایی اکران و در شرایطی که فقط ده سالن فول سانس دارد 100میلیون را رد کرده است.

آمار فروش تا ابتدای جمعه هفتم تیر ۱۳۹۸  به شرح زیر است:

(تمامی ارقام به تومان است)

–متری شش و نیم ۲۷ میلیارد و 500میلیون(103روز)

–تگزاس(۲) 18 میلیارد و ۲۰۰میلیون(72روز)

–شبی که ماه کامل شد8میلیارد و 100میلیون (23روز)

–ما همه با هم هستیم 7میلیارد و 500میلیون(23روز)

–سرخپوست 7میلیارد(23روز)

–سامورایی در برلین ۵میلیارد و 500میلیون(51روز)

–زهرمار 1میلیارد و 200میلیون(9روز)

–دختر شیطان 1میلیارد (23روز)

–ایکس لارج 120میلیون(2روز)