1

اقرار آقای چندشغله سینما به نقش مهم GEM در رونق گیشه‌۹۵⇐امسال فرصت خوبی مانند «جم» را نداشتیم

سینماروزان: در شرایطی که بسیاری از آثار با پتانسیل فروش بالا در انتظار این بودند که نوروز روی پرده بروند قرارگیری نام «یک روز بخصوص» فیلم همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش در فهرست اکران نوروزی بسیاری را دچار این سوءظن کرد که ریاست بر شورا باعث شده فیلم در نوروز روی پرده برود.

به گزارش سینماروزان این اکران نوروزی اما مطابق با پیش بینی رسانه های مستقل برای «یک روز بخصوص» خوب نبود چون کیفیت مضمونی نه چندان قابل قبول فیلم که با انتقاد مخاطبان جشنواره هم روبرو بود باعث شد فیلم به قعرنشین جدول فروش نوروزی بدل شود آن هم در شرایطی که رسانه ملی برای پخش تیزرهای این فیلم سنگ تمام گذاشت.

در روزهای پایانی اکران «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان که علاوه بر کارگردانی و تهیه کنندگی و ریاست بر شورای صنفی نمایش اخیرا به عنوان نفر ششم وارد هیأت مدیره خانه سینما هم شده و به ریاست هیأت مدیره هم رسید و به این واسطه باید به شدت پرمشغله باشد، در گفتگویی با «ایلنا» شرکت داشته و در بخشی از آن با اشاره به پایین بودن فروش فیلمش بر این امر تأکید کرده که در فروش بالای فیلمها در نوروز95 این شبکه ماهواره ای جم بوده که فرصت خوبی را برای تبلیغات فراهم کرده است.

اسعدیان گفت: از فروش فیلمم راضی نیستم؛ تصور من از فروش 10 میلیاردی نبود اما انتظار یک فروش متوسط را داشتم اما واقعیت این است که به جز فیلم «گشت ارشاد2» بقیه فیلم‌ها فروش خوبی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: هرچند ما امسال فرصت خوبی مانند شبکه جم را نداشتیم و سال گذشته تبلیغات بسیاری که این شبکه از فیلم‌های سینمایی پخش کرد باعث شد تا فیلم‌ها به فروش خوبی برسند. البته تلویزیون امسال بسیار بهتر از پارسال تیزرها را پخش کرد اما همین تعداد نیز بسیار ناچیز بود. با این وضعیت من نگران وضعیت آینده اکران فیلم‌ها هستم البته بعضی فیلم‌ها همچون «نهنگ عنبر2» و یا «ساعت 5 عصر» که آثار کمدی هستند قطعاً فروش خوبی خواهند داشت و نیازی به تبلیغ نیز ندارد.

این کارگردان خاطرنشان ساخت: قبل از این وقتی به من گفتند که قرار است فیلم «یک روز به خصوص» در عید اکران شود می‌دانستم که این اکران ریسک است. امروز وضعیت ما از لحاظ تبلیغات خیلی بد است و حتی به من گفتند که تبلیغ فیلمت را به جم بده و از طرف دیگر من به چوب دو سرطلا تبدیل شدم، ازطرفی می‌گویند که چون رئیس شورای صنفی نمایش است فیلمش را در عید اکران کرده و از طرفی دیگر به دلیل جایگاه شغلی و کاری که دارم نمی‌توانم تبلیغ فیلمم را به شبکه جم بدهم!!!

اسعدیان که رایت ویدیویی فیلمش پیش از رونمایی در جشنواره توسط حوزه هنری خریداری شده با گفتاری متناقض بیان داشت: متاسفانه ما در سینمای ایران تمام نگاهمان به گیشه است و هیچ کدام از راه‌های دیگری همچون اکران بین‌المللی، شبکه نمایش خانگی و تلویزیون نمی‌تواند درآمدهای خوبی برای فیلم کسب کند و همین امروز اگر تلویزیون تیزرهای ما را رایگان پخش نکند ما اصلاً نمی‌توانیم هزینه تبلیغات تلویزیونی را بپردازیم.