1

اعلام رقم دقیق بودجه پربیننده‌ترین برنامه افطاری تلويزيون!

سینماروزان: مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما رقم دقیق بودجه برنامه #زندگی_پس_از_زندگی را اعلام کرد.

به گزارش #سینماروزان،  #زندگی_پس_از_زندگی پربيننده ترین برنامه افطاری امسال تلویزیون بود.

#محمدامین_نوروزی مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما در نشست برنامه زندگی پس از زندگی گفت: ابایی ندارم بگویم هر قسمت از برنامه ۸۰ میلیون تمام شد.

نوروزی ادامه داد: نیمی از پول خرج دکور و سوله شد. هزینه هنگفتی (!) برای سوله خرج کردیم. همه کارها مستلزم هزینه بود، الان می‌توانیم از هند و اروپا مهمان بیاوریم ولی این موضوعات پول می‌خواهد، ما مهمانان خودمان را از ایران با هزینه حداقلی آوردیم.

این تهیه‌کننده افزود: در فصل سوم با اینکه ایده‌هایی داشتیم با محدودیت مواجه بودیم. نمی‌دانم خودمان را باید به چه کسی اثبات می‌کردیم تا کار پرتوان‌تر باشد. انگار در یک ندیده شدن در سازمان بودیم!

نوروزی تاکید کرد: به خاطر محدودیت مالی به همه آن چیزی که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودیم نرسیدیم. با پربیننده شدن فصل دوم، گفتم برای فصل سوم به هر آنچه مدنظرمان است برسیم. مثلاً می‌خواستیم تجربه‌گر خارجی به ایران بیاوریم تا برنامه بعد بین‌المللی پیدا کند تا همه بدانند این موضوع مختص شیعیان نیست، بلکه موضوع روز جهان است. ما با توجه به بازخوردهایی که از خارج از کشور گرفتیم متوجه شدیم مخاطبان خارجی داریم. مثلاً مخاطبی می‌گفت یکی از آشنایانش از کانادا تحول پیدا کرده‌است.

نوروزی ادامه داد: من برنامه ساز می‌دانم همین الان برای برنامه‌های دیگر چندین برابر پول خرج می‌شود، برنامه‌ای که مخاطب خود را دارد چرا نباید با آن با دست بازتر رفتار شود؟ بگذارند همین برنامه را به بهترین شکل انجام بدهیم. افتخار برای صدا و سیما این است که برنامه‌های کپی بسازد؟ در حالی که این برنامه می‌تواند توسط دیگر کشورها کپی شود. من نمی‌گویم مثل برنامه‌های دیگر پول داشته باشیم اصلاً این برنامه اگر این همه پول واردش شود، خراب می‌شود کمااینکه برای فصل دوم مطرح شد اسپانسر بگیریم اما من مخالفت کردم.

نوروزی تأکید کرد: دنبال این نیستم که درآمدهای کذایی برنامه‌های دیگر صرف این برنامه شود، اما این برنامه باعث افتخار است و باید روی دست بگیرند، برنامه‌های کپی که افتخاری ندارد، شما می‌توانید بروید این برنامه را در یوتیوب ببینید، این برنامه‌ای است که موجش در دیگر کشورها راه افتاده و ما در پخش بین‌المللی و توزیعش ضعیف هستیم. خواهشم این است که بتوانیم برای فصل بعد اتفاق خوبی رقم بزنیم. پیدا کردن تجربه‌گر سخت است ما برای حفظ تنوع ساختاری و محتوایی الزاماتی داریم.

اعلام رقم بودجه برنامه زندگی پس از زندگی
اعلام رقم بودجه برنامه زندگی پس از زندگی