1

اظهارنظر ده‌نمکی درباره هویت گردانندگان شبکهGEM

سینماژورنال: در کشاکش ماجراهای پخش تیزرهای آثار سینمایی از شبکه ماهواره ای جم که با ابلاغیه دادستانی درباره ممنوعیت فعالیت برخی شرکتهای پخش همراه بود مسعود ده‌نمکی هم در اظهارنظری جالب درباره این شبکه که در گفتگو با “فیلم” انجام شده هم پرسشهایی را درباره هویت گردانندگان آن مطرح کرده است و هم از تأثیرگذاری آنها گفته است.

به گزارش سینماژورنال ده نمکی که اخیرا “رسوایی2” را روی پرده داشت می گوید: اول اینکه در هویت این شبکه ابهام وجود دارد. این شبکه منتسب به کجاست؟ سرنخهایش کجاست؟ اما فارغ از این پرسشها نمیشود انکار کرد که تبلیغات این شبکه در فروش سینمای ایران تأثیر داشته است. برخی از فیلمهایی که همزمان با فیلم من اکران شدند در بهترین حالت به نظر می رسید 300 تا 400 میلیون فروش داشته باشند اما با حجم گسترده تبلیغات این شبکه به چند میلیارد تومان فروش دست پیدا کردند.

وی ادامه می دهد: نمی شود مسئولان سرشان را زیر برف کنند و آن را بی تأثیر بدانند. این یک جور دوپینگ است. البته ساده اندیشانه است اگر تصور کنیم تیزری که با کیفیت اچ.دی از آن شبکه پخش می شود بدون هماهنگی باشد. الان که سکوت اختیار کرده اند به این نشانه است که این جریان دیگر قابل کنترل نیست.