1

اظهارات یک عضو هیات انتخاب فجر۳۸⇐هیات انتخاب جشنواره فجر۳۸، “قاتل و وحشی” را دید!/نمره‌دهی به”قاتل و وحشی” انجام نشد چون فیلم مشکل مالکیت داشت!/هیچ صورتجلسه مکتوبی مبنی بر بررسی فیلم توسط هیات انتخاب وجود ندارد!

سینماروزان: دبیرخانه فجر۴۰، حضور “قاتل و وحشی” در جشنواره را به دو دلیل منتج از بند هفت آیین نامه ناممکن دانسته ولی حالا یک عضو هیات انتخاب، یکی از دلایل را زیر سوال برد.

دبیرخانه جشنواره فجر۴۰ در واکنش به درخواست سازندگان «قاتل و وحشی» برای حضور در جشنواره فجر از بند هفتم آیین‌نامه گفته بود.

طبق بند هفتم آیین نامه فیلم‌هایی که قبل از ۹۹ تولید شده(دلیل اول) و توسط هیات‌های انتخاب جشنواره‌های پیشین دیده شده‌اند(دلیل دوم) قادر نیستند در جشنواره۴۰ شرکت کنند.

حالا همایون اسعدیان از اعضای هیات انتخاب فجر۳۸ که “قاتل و وحشی” بدان ارائه شده بود، مدعی شد هیچ صورتجلسه‌ مکتوبی مبنی بر بررسی فیلم توسط هیات انتخاب جشنواره فجر۳۸ وجود ندارد!!

با ادعای مطروحه توسط اسعدیان حالا دلیل اول بند هفتم که ناظر به عدم شرکت در جشنواره به دلیل تولید قبل ۹۹ است رخ می‌نماید!؟؟

همایون اسعدیان در گفت‌وگویی با ایسنا درباره ابهامی که نسبت به بازبینی و حضور فیلم «قاتل و وحشی» در دوره‌های پیشین جشنواره به وجود آمده است، توضیح داد: هیات انتخاب جشنواره فجر در سال ۹۸ فیلم «قاتل و وحشی» را دید، اما حدود نیم ساعت از فیلم آماده نبود و نسخه کامل را به ما ندادند. با این حال در همان اندازه‌ای که دیدیم هم فیلم بررسی نشد، چون ابراهیم داروغه زاده – دبیر جشنواره – اعلام کردند به دلیل اینکه بین تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاران فیلم اختلاف به وجود آمده و فیلم مشکل مالکیت دارد هیچ بررسی‌ صورت نگیرد، در نتیجه فیلم نه بررسی شد و نه نظری درباره آن ارائه شد. هیچ برگه یا نوشته‌ای برای ارزیابی درباره این فیلم امضا نشد، چرا که از دستور کار خارج شد و در واقع مثل این بود که هیات انتخاب اصلا فیلم را ندیده است. اگر بازبینی شده بود ما حتما مثل بقیه فیلم‌ها باید به آن نمره می‌دادیم تا مشخص شود از هیات انتخاب نمره لازم برای ورود به بخش سودای سیمرغ را گرفته است یا خیر. مسئله اینجاست که این فیلم اصلا به مرحله بررسی در هیات انتخاب نرسید. ضمن اینکه اگر این اتفاق افتاده بود سال گذشته در دوره سی‌ونهم جشنواره اعلام می‌شد که فیلم در دوره سی‌وهشتم ارزیابی شده و امکان حضور در جشنواره را ندارد.