1

اظهارات مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده فیلم “رمانتیسم عماد و طوبا” روی آنتن زنده⇐شهرداری به بهانه تجاری بودن از فیلم ما حمایت نکرد!؟/چرا بخش عمده بیلبوردهای شهری در اختیار “منصور” است و مابقی فیلم‌ها سهمی از تبلیغات شهری ندارند؟/تلویزیون از سه تیزری که قرار بود برای ما پخش کند فقط یک تیزر پخش کرد!/انگاری برای گرم کردن سینماها ما را کُنده تنورشان کردند/حتی در سینما فرهنگ که مالک آن فارابی است هم شرایط علیه ما بوده!!/ سینماداران با وامی که از وزارت ارشاد اعتدال گرفتند بدهی‌های خود را دادند ولی مابقی صنف سینما هیچ چیزی عایدشان نشد!/ همه شعار فرهنگ می‌دهند اما در عمل دنبال فرهنگ نیستند!/نه می دانند سینما چیست؟ نه فیلم می بینند! فقط دنبال پول هستند!

سینماروزان/امیر صباغ: سینماداران در کنار دفاتر پخش و تهیه کنندگان هر سه بابت شرایط کرونا آسیب دیدند ولی سینماداران از وزارت ارشاد اعتدال وام گرفتند و بدهی‌هایشان را دادند اما مابقی صنف سینما ضرر کرد و هیچ عایدش نشد.

مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان با بیان مطلب فوق در برنامه سینمامعیار رادیوگفتگو بیان داشت: سرمایه‌ای که برای تولید همین فیلم آخر یعنی “رمانتیسم عماد و طوبا” صرف شد اگر سکه و طلا می‌شد امروز سرمایه سه برابر شده بود.

مهدی صباغ زاده با انتقاد شدید از نحوه برنامه ریزی اکران در شرایط فعلی گفت: در زمان عقد قرارداد اکران “رمانتیسم…” به ما گفته بودند که کمدی دیگری جز “دینامیت” اکران نمی‌شود که اگر می‌دانستم این اتفاق می‌افتد فیلم را اکران نمی کردم، چون با اکران “گشت ارشاد۳” مشخص بود که همه سالن های سینما به خدمت این فیلم درخواهد آمد.

صباغ‌زاده ادامه داد: وقتی علت این تراکم اکران را جویا شدیم به ما گفتند می‌خواهیم تنور سینما را گرم کنیم که به نظرم ما را کنده تنورشان کردند تا بقیه سودش سودش کنند.

صباغ‌زاده گفت:  حتی سینمایی که مالک اش یکی از دوستان نزدیک من بود ۱۱ سانس به گشت ارشاد داد و هیچ سانسی به فیلم من نداد.  حتی در سینما فرهنگ که مالک آن فارابی است هم شرایط علیه ما بوده و حتی تلویزیون هم از ۳ تیزری که قرار بود برای ما پخش کند فقط یک تیزر پخش کرد. چرا بخش عمده بیلبوردهای شهری در اختیار “منصور” است و مابقی فیلم‌ها سهمی از تبلیغات شهری ندارند؟”منصور” فیلم مورد علاقه من است اما اگر قرار است از این فیلم حمایت شود حداقل باید تعدادی تابلو هم به بقیه می‌دادند.

این کارگردان باسابقه تاکید کرد: من متعجب ام که همه شعار فرهنگ می‌دهند اما در عمل به دنبال فرهنگ نیستند و هیچ اتفاقی هم در کشور نمی افتد چون همه دنبال پول هستند و حریص شده اند و به نظر من فیلم ما که در راستای حمایت از خانواده است را نهادهایی چون تلویزیون ، حوزه هنری، فارابی و … باید حمایت کنند.

صباغ زاده در ادامه گفتگو با رادیوگفتگو با بیان اینکه بنیاد سینمایی فارابی در نامه ای به سازمان زیباسازی شهر تهران “رمانتیسم عماد و طوبی” را فیلمی در جهت تحکیم بنیان خانواده معرفی کرده بود و خواستار حمایت از آن شده بود گفت: نمی‌دانم چرا مدیران شهری زیر درخواست حمایت از شهرداری، فیلم ما را یک فیلم تجاری و اقتصادی(!؟؟!) معرفی کردند تا حمایت نکنند!!

این تهیه‌کننده تاکید کرد: واقعا اکران سینماها دوباره گرفتار بلبشو شده و به نظرم بدتر هم خواهد شد. من نمی‌دانم که اینها یا نمی دانند سینما چیست؟ یا اصلا فیلم ندیده‌اند و فقط دنبال پول هستند.

برنامه “سینمامعیار” به سردبیری و اجرای امیرعباس صباغ و به تهیه کنندگی محمدجواد طالبی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش می شود.