1

اظهارات #جمال_ساداتیان تهیه کننده سینما⇐اگر #شیشلیک یا #چپ_راست در نوروز اکران می‌شدند سینماها شرایط بهتری را به لحاظ فروش تجربه می‌کردند!/افزایش قیمت بلیت سینما اجتناب‌ناپذیر بود، چون هزینه‌های نگهداری سالن‌ چند برابر شده!/فیلترهای صدور مجوز را تنگ نکنند تا بشود حال خوب به جامعه تزریق کرد

سینماروزان: ایام عید نوروز مردم علاقه‌مند بودند فضای مفرحی را تجربه کنند. حتی در سال‌هایی که کرونا نبود هم این میل بیشتر به تماشای کمدی دیده می‌شد و شرایط فیلم‌های طنز از اجتماعی بهتر بود.

 

جمال ساداتیان تهیه کننده باسابقه با بیان مطلب فوق به خبرگزاری ایسنا گفت: اما شاید اگر کمی سیاست به خرج می‌دادند و اجازه می‌دادند فیلم‌هایی مثل «شیشلیک» یا «چپ راست» که شرایط بهتری برای جذب مخاطب داشتند اکران می‌شدند سینماها قطعاً شرایط بهتری را به لحاظ فروش تجربه می‌کردند.

 

ساداتیان افزود: البته این‌ها برداشت شخصی من است و برای بررسی دقیق‌تر باید یک تیم تحقیقاتی کار کند ولی به طور عمومی می‌توان از وضعیت اکران نوروزی اینطور برداشت کرد که مردم اولا به فیلم‌های مفرح‌تری نیاز دارند و به لحاظ اقتصادی هم باید با شرایط باثبات‌تری روبرو باشند.

 

تهیه کننده فیلم #به_رنگ_ارغوان و #دایره_زنگی گفت: در حال حاضر سینما اولویت جدی مردم برای تفریح نیست چون باید همه این‌هایی که گفتیم وجود داشته باشد تا آن‌ها حاضر باشند پول بدهند. وقتی هر کدام از این شرایط مهیا نباشد در تصمیم‌گیری‌ آن‌ها برای نرفتن به سینما تاثیرگذار است.
ساداتیان در پاسخ به اینکه افزایش قیمت بلیت سینماها را چقدر در عدم استقبال مخاطب موثر می‌داند؟ گفت: ممکن است تاثیر داشته باشد ولی به هر حال این افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر است، چون هزینه‌های تولید فیلم نسبت به دو سال قبل پنج برابر شده و هزینه نگهداری سالن‌های سینما نیز به همین نسبت افزایش پیدا کرده است. اگر سینمادار نتواند این هزینه‌ها را با نرخ بلیت سینما تنظیم کند قطع به یقین بعد از مدتی بودجه‌ای برای اداره سالن‌ها ندارد و سینمایش به مرور زمان مستهلک می‌شود.

 

وی تاکید کرد: به نظر من با توجه به شرایطی که به لحاظ قیمت تمام شده فیلم‌ها وجود دارد، هنوز جا دارد که نرخ بلیت باز هم افزایش پیدا کند. در کنار این افزایش قیمت بلیت سینماها، اگر مردم به سینما بروند و از آنچه تماشا کرده‌اند احساس رضایت کنند شاید هضم افزایش قیمت برایشان قابل قبول‌تر باشد تا اینکه به سینما بروند و به زعم خود بلیت فیلم گران شده بخرند، اما از تماشای فیلم رضایتی نداشته باشند.

تهیه‌کننده فیلم‌های «متری شیش و نیم» و «چهارشنبه سوری» ادامه داد: در سالی که پیش‌رو داریم باید برای اکران فکری جدی کرد. در وهله اول وزارت ارشاد باید در صدور مجوزها تجدیدنظر کند و فیلترهای خود را چه در پروانه ساخت و چه در پروانه نمایش اینقدر تنگ نکند. باید همه دست به دست هم دهیم تا این شرایط را پشت سر بگذاریم، وقتی حال مردم خوب نیست باید تلاش شود تا حال خوب به جامعه تزریق شود.

جمال ساداتیان: اگر فیلمهای شیشلیک و چپ-راست در نوروز اکران میشد فروش بیشتر میشد
جمال ساداتیان: اگر فیلمهای شیشلیک و چپ-راست در نوروز اکران میشد فروش بیشتر میشد