1

اظهارات بازیگر سریالی که درباره سانسورش حرف و حدیث فراوان است⇐ فضای جامعه خیلی متشنج است!/مردم می‌گویند وسط این همه مشکل چرا سریال شاد و عاشقانه‌ ساختید؟/نه تیزری برای سریال رفتند و نه تبلیغی!/حتی در برنامه‌ ارائه شده از معاون سیما ، نام سریال ما نبود!/فکر می‌کردیم قرار است سریال آرشیو شود ولی با ممیزی مدنظرشان سریال را پخش کردند!/نمیدانم چرا معرفی شخصیت‌ها و روابط‌شان حذف شده!/حذفیات دیالوگ خیلی داریم!/به محض آن که دختر و پسر داستان خواستند قهوه بخورند، سریال تمام شد

سینماروزان/احمد محمداسماعیل: “زندگی زیباست” ازجمله سریالهای روی آنتن رسانه ملی است که درباره حذف و تعدیلهای آن نقطه نظرات مختلفی وجود دارد. نویسنده از ممیزی سریال گفته ولی تهیه کننده به این امر اعتقاد ندارد. 

به گزارش سینماروزان این سریال را قاسم جعفری ساخته و شهرزاد جعفری آقازاده جعفری نیز علاوه بر طراحی لوگو و پوستر سریال در آن ایفای نقش کرده است.

شهرزاد جعفری با اشاره به فاصله دوساله میان تولید و پخش سریال گفت: اگر آن موقع که کار آماده پخش بود پخش می‌شد، هم جذب جامعه نسبت به حرف‌های پرامید و پرانرژی زندگی خیلی بهتر بود و هم مخاطبان بیشتری جذب تلویزیون می‌شدند. الان فضای جامعه خیلی متشنج است مردم مثلا می‌گویند وسط این همه مشکل شما چه سریال شاد و عاشقانه‌ای ساختید. من می‌گویم این برای سه سال پیش است. بازهم معتقدم اگر زمان خودش پخش می‌شد جذاب‌تر و پربیننده‌تر از الان می‌شد. البته امسال خودمان هم قبل از پخش متوجه شدیم که قرار است پخش شود!!!

شهرزاد جعفری ادامه داد: نه تیزری برای سریال بود و نه تبلیغی. حتی در برنامه‌ای که خود آقای معاون سیما آمد و برنامه سریال‌های تابستان را اعلام کرد، اصلا سریال ما نبود. ما هی چک می‌کردیم و می‌دیدیم که خبری نیست و فکر می‌کردیم قرار است که آرشیو شود. حالا مثل اینکه به این نتیجه رسیدند که پخش کنند و با ممیزی‌ای که مدنظرشان بوده این سریال را پخش کردند.

شهرزاد جعفری درباره حذفیات کاراکترش در سریال گفت: از همه بیشتر به نقش من ضربه زده است. 90 درصد به نقش من و سعید لطمه زده است. شخصیت و معرفی شخصیت‌ها و روابط‌شان با همدیگر حذف شدند و ما یهویی وارد یک قصه‌ای شدیم که هیچ ایده‌ای راجع‌به آن بچه‌ها نداشتیم. یعنی وسط یک قصه وارد شدیم. خب این اتفاق یک ذره کار را سخت کرد و روزهای اول همه با سریال ارتباط برقرار نمی‌کردند و گیج می‌شدند. چون آن بخش اصلی شخصیت‌پردازی ما حذف شده بود و همه احساس کردیم که شوکا یا آرش چطوری با هم آشنا شدند و اصلا از کجا آمده‌اند

بازیگر “زندگی زیباست” ادامه داد: حذفیات دیالوگی که خیلی زیاد داریم. اگر بخواهم مثال بزنم مثلا  سعید و شوکا(دختر و پسر داستان) سر یک میز در کافه نشسته بودند بعد آمدند یک قهوه بخورند و بعد سریال تمام شد. درحالی که در ادامه در کافه دیالوگ‌هایی داشتند. اصلا محیط جور خاصی نبود که بخواهد حذف شود؛ واقعا بدآموزی هم ندارد!!