1

اطلاعیه مبهم شب جمعه دبیرخانه جشنواره فیلم فجر۴۱

سینماروزان/مهدی فلاح صابر: در حالی که بر اساس گاه‌شمار مندرج در فراخوان این دوره از جشنواره، قرار بود پنجشنبه ۱۵ دی ماه اسامی فیلم‌های بخش رقابتی سودای سیمرغ جشنواره اعلام شود، این امر به تعویق افتاد.

دبیرخانه جشنواره فجر۴۱ در شب جمعه ۱۶ دی ماه اعلام کرد: با توجه به شرایط کشور در ماه‌های گذشته که روند تولید آثار سینمایی را با تاخیر همراه کرد، بنابر درخواست برخی از صاحبان آثار مبنی بر اختصاص زمان بیشتر جهت تحویل نسخه نهایی فیلم، با موافقت دبیر جشنواره این زمان تمدید شد. با پایان کار هیات انتخاب جشنواره، اسامی اعضای این هیات به همراه فیلم‌های بخش سودای سیمرغ اعلام خواهد شد.

اینکه دبیرخانه جشنواره کل بازه زمانی روز ۱۵ دی ماه را به انتشار خبر اختصاص نداده و ساعات پایانی شب را برای اعلام خبر تعویق انتخاب کرده، به کنار…
اینکه دبیرخانه عدم اعلام نام فیلم‌ها را به خاطر این دانسته که نسخه نهایی برخی از آثار به دبیرخانه ارسال نشده، ابهام اصلی را شکل می‌دهد.
چرا؟
چون در فراخوان جشنواره مهلت پایانی ارسال نسخه نهایی آثار ۲۵ دی ماه اعلام شده بود و نه ۱۵ دی ماه پس اینکه در ۱۵ دی از تمدید ارسال نسخه نهایی می‌گویند، ایجاد ابهام است در فراخوان.
بماند که فرض ربط عدم اعلام اسامی با نرسیدن نسخه نهایی، فرضی باطل است چون  اساسا در بسیاری از سالها هیات انتخاب فجر براساس نسخه های اولیه و گاه راف کات، فیلم انتخاب میکرده‌اند و بر همان مبنا اسامی فیلم‌ها اعلام می‌شده.
حالا که در موعد مقرر اسامی فیلم‌ها اعلام نشده معنایی جز این دارد که حتی همان نسخه های ابتدایی آثار هم به دبیرخانه ارائه نشده؟؟

به جز این چرا دبیرخانه دقیقا نگفته صاحبان آثار تا چه زمانی باید آثار را ارائه کنند؟ همان ۲۵ دی ماه یا مثلا انتهای دی ؟ یا می‌توان به فیلمسازان زمان ییشتری داد که تا روز افتتاحیه جشنواره، فیلم‌ را برسانند؟ می‌ماند مشکل بلیت‌فروشی که آن هم با رجوع به گذشته‌های نه چندان دور و فروش بلیت بدون ارائه نام فیلمها قابل حل است…؟

اطلاع رسانی مبهم دبیرخانه جشنواره فجر ۴۱ در تعویق اعلام اسامی
اطلاع رسانی مبهم دبیرخانه جشنواره فجر ۴۱ در تعویق اعلام اسامی فیلمها