1

#اصغر_نعیمی کارگردان کمدی پرفروش #خط_استوا متذکر شد: ریسک اکران را پذیرفتم ولی تاکنون نه شهرداری حمایت کرده و نه تلویزیون!/چرا شهرداری به جشنواره بیلبورد داد ولی به اکران سینماها نمی‌دهد؟/آیا مخاطبانی که به جشنواره می‌روند، با مخاطبانی که به سینما می‌روند تفاوت دارند؟/چرا برخلاف وعده‌ها نه شهرداری و نه تلویزیون هیچ حمایتی از بخش خصوصی نمی‌کنند؟

سینماروزان/مهدی فلاح صابر: کمدی خط استوا ساخته اصغر نعیمی در حالی اکران خود را با پخش خانه‌فیلم استارت زده که از همین ابتدای اکران با توجه مخاطبان روبروست با این حال هیچ حمایت تبلیغاتی از سوی شهرداری یا تلویزیون نصیب فیلم نشده.

اصغر نعیمی درباره چرایی این اوضاع به خبرگزاری ایسنا گفت: تصور نمی‌کنم اتفاق تازه‌ای در زمینه حمایت‌های تبلیغاتی و از این جهت که مثلاً تلویزیون همکاری جدیدی را با سینما شروع کرده یا شهرداری همکاری خاصی را برای فیلم ما ترتیب داده، اتفاق افتاده باشد.

وی ادامه داد: البته شهرداری هر وقت تمایل داشته باشد به شکل‌های مختلف با سینما همکاری داشته مثل همین چند هفته قبل که برای جشنواره فجر بیلبوردهای زیادی را اختصاص داده بود و سوال من اینجاست که چرا شهرداری این بیلبوردها را به اکران سینمای ایران اختصاص نمی‌دهد و در طول سال از اکران سینما حمایت نمی‌کند؟

نعیمی متذکر شد: آیا مخاطبینی که به جشنواره فجر می‌روند، با مخاطبینی که در طول سال به سینما می‌روند تفاوت دارند؟ آیا این حمایت به این دلیل است که جشنواره فجر اتفاقی دولتی است و شهرداری خود را ملزم به حمایت از آن می‌داند؟ و اینکه چرا برخلاف تمام وعده‌هایی که مبنی بر حمایت از بخش خصوصی داده می‌شود، حتی در شکل حداقلی هم حمایتی از این فیلم‌ها صورت نمی‌گیرد؟

این کارگردان که سابقه سال‌ها نویسندگی دارد تاکید کرد: به طور کلی در حال حاضر در شرایطی هستیم که همه چیز به ساعت و دقیقه تغییر می‌کند و هر تصمیمی برای هر جنبه از کار یا زندگی، درصد خیلی بالایی از ریسک را در خود دارد. اکران و سینما هم از این شرایط اقتصادی و اجتماعی ما جدا نیستند و ما ریسک کردیم و فیلم خود را اکران کردیم. آیا نباید حمایت تبلیغاتی شهری-تلویزیونی نصیب سینماگرانی شود که ریسک اکران در چنین شرایطی را متقبل میشوند؟؟

اصغر نعیمی کارگردان فیلم خط استوا
اصغر نعیمی کارگردان فیلم خط استوا