1

ادعای یک رسانه اصولگرا⇐تلاش برای بازگشایی مجدد سینماها، به در بسته خورده!

سینماروزان: در فاصله‌ای کمتر از یک ماه تا برگزاری جشنواره سی و نهم فجر، مدیران سینمایی در ظاهر هم که شده تلاش زیادی نشان می‌دهند برای بازگشایی سالنهای سینما و حالا رسانه اصولگرای فرهیختگان ادعا کرده همه کوششها در این جهت به در بسته خورده.

فرهیختگان نوشت: طبق شیوه‌نامه‌ای که ستاد ملی کرونا وضع کرده است، سینماها در گروه مشاغل سه قرار دارند و نمی‌توانند در وضعیت قرمز و نارنجی فعالیتی داشته باشند.

این رسانه ادامه داد: اینکه چرا سالن‌های سینمایی در رده مشاغل ردیف سه قرار گرفته‌اند، سوالی است که مدیران ستاد ملی کرونا باید به آن پاسخ دهند؟ وقتی سقف سینماها بلند است، وقتی مخاطبان قرار است با فاصله چندمتری از یکدیگر بنشینند، وقتی تمام پروتکل‌های بهداشتی توسط سینمادار رعایت می‌شود و وقتی مخاطبان قرار نیست بیشتر از ۹۰ دقیقه در این فضا بمانند، آن ‌وقت چرا باید سینماها تعطیل شوند؟ آن هم در شرایطی که در ایام کرونایی، حتی ۲۰ درصد از ظرفیت یک سالن نیز پر نمی‌شد، آن‌ وقت استدلال عقلی و مناسب ستاد ملی کرونا برای قرار دادن سینما در ردیف مشاغل گروه سه، با چه ضرورت و لحاظ کردن چه آسیب‌هایی اتخاذ شده است؟

فرهیختگان مدعی شد: همین چندهفته پیش بود که برخی مدیران سینمایی با یک ذوق‌زدگی‌ خاصی از درخواست انتقال سینماها به مشاغل گروه دو سخن گفتند و اینکه قرار است در این باره، جلساتی را با ستاد ملی کرونا برگزار کنند اما گویا این پیشنهاد آنها هم به در بسته خورده که با کاهش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا، باز هم سینماها نمی‌توانند در شهرهای نارنجی فعالیتی داشته باشند و این مساله خودش برگزاری جشنواره برای مخاطب حتی با ظرفیت محدود را منتفی خواهد کرد؟!