1

ادعای یک رسانه اصولگرا⇐استندآپ کمدي با ارجاعات غيراخلاقي در «خندوانه»

سینماروزان: مسابقه استندآپ کمدی «خندوانه» که با نام «خنداننده شو» برگزار می شود به دلیل شوخیهای آن هرازگاه با انتقادات رسانه ها مواجه می شود.

به گزارش سینماروزان از جمله این انتقادات در روزنامه اصولگرای «جوان» طرح شده که از وجود ارجاعات غیراخلاقی یکی از برنامه‌های اخیر «خندوانه» گلایه شده است.

متن انتقاد روزنامه «جوان» را بخوانید:

کسي حواسش نيست، خانواده‌ها مي‌بينند!

جمعه شب، اجراي يکي از شرکت‌کنندگان مسابقه خنداننده‌شو در برنامه «خندوانه» داراي ارجاعات غيراخلاقي بود که بدون مميزي از تلويزيون پخش شد.

يکي از شرکت‌کنندگان در مسابقه استندآپ کمدي برنامه خندوانه، از الفاظي استفاده کرد که به‌رغم دوپهلو بودن کاملاً فحواي غيراخلاقي داشت و همين مسئله باعث خنده حضار و تشويق وي از سوي رامبد جوان شد. برنامه تلويزيوني خندوانه که از شبکه نسيم پخش مي‌شود، مسابقه استندآپ کمدي برگزار مي‌کند. خنداننده‌شو که بخش اصلي اجراي «خندوانه» را در شب‌هاي ماه مبارک رمضان به خود اختصاص داده، محلي است براي انتخاب بهترين اجراکننده‌هاي استندآپ از ميان شرکت‌کنندگان مردمي که بعضاً پيش از حضور در تلويزيون نيز در زمينه استندآپ کمدي تجربه اجرا و انتشار ويدئو در شبکه‌هاي اجتماعي داشته‌اند.

چهارشنبه شب به‌رغم اينکه احساسات مردمي به خاطر حادثه تروريستي در تهران برانگيخته شده بود و انتظار عمومي اين بود که حداقل براي يک شب که شده اجراي برنامه‌اي کمدي از تلويزيون به تعويق بيفتد، برنامه خندوانه و مسابقه خنداننده‌شو از تلويزيون پخش شد و دو روز بعد نيز اين برنامه نشان داد که به جامعه مخاطبانش کم‌توجه يا بي‌توجه است. گويا بحث مميزي در شوخي‌هاي برنامه‌هاي اجتماعي و کمدي شبکه نسيم براي حفظ مخاطبان شبکه چندان جدي گرفته نمي‌شود، زيرا بارها پيش آمده است که در برنامه «دورهمي» و اين‌بار نيز در برنامه «خندوانه» مسئله‌اي که از نظر مخاطبان خارج از چارچوب‌هاي اخلاقي است به راحتي از آنتن شبکه پخش شده است!

اين براي نخستين بار نيست که استندآپ کمدي برنامه خندوانه بايد با مميزي روبه‌رو مي‌شد، اما در کمال تعجب اجراي آن بدون هيچ برخوردي از سوي مديران شبکه پخش شد. پيش از اين نيز يکي از شرکت‌کنندگان مسابقه استندآپ کمدي به تمسخر هموطنان شيرازي دست زده بود که به دليل واکنش‌ها و انتقادها نسبت به آن، رامبد جوان مجبور شد از اهالي شيراز به خاطر آن شوخي عذرخواهي کند. رامبد جوان همچنين درباره اينکه چرا بعد از حملات تروريستي باز هم برنامه کمدي خندوانه پخش شد، در اينستاگرامش توضيح داد: قرار نيست نه تنها خندوانه بلکه هيچ رفتار روزمره ما تحت تأثير بيرونى اين اتفاق قرار بگيره چون بديهيه که تروريسم در وهله اول قصدش ايجاد رعب و وحشت و به هم زدن نظم عادى زندگى جامعه است. پس همه‌مون با حفظ آرامش بايد ادامه بديم و با زندگى عادى و ايستادن در کنار هم قدرتمون رو نشون بديم. وي همچنين نوشت: لطفاً از دادن رأى به بچه‌ها غافل‌نشين و يادمون نره که اين قسمت‌ها روزهاى پيش ضبط و آماده شدن.