1

ادعاهای کارگردان کمدی “پارادایس” که بعد از چهار سال توقیف به ناگاه در آستانه جشنواره روی پرده رفته⇐اکران در این زمان خواست خودم بود!!/میتوانستم فیلم را در زمانی بهتر اکران کنم ولی نخواستم/هیچ فشاری از سوی ارشاد برای اکران در این زمان نبود!/درباره فشارهای بیرون از ارشاد خبر ندارم!!!/”پارادایس” از اصلاحات ضربه نخورده!/نسخه ای که روی پرده رفته مورد تأیید من است!!

سینماروزان: بعد از “خانه دختر” و “عصبانی نیستم”، کمدی “پارادایس” سومین فیلم توقیفی است که مقارن با حضور ابراهیم داروغه زاده در معاونت نظارت روی پرده میرود.

به گزارش سینماروزان اکران “پارادایس” چهار سال بعد از بلاتکلیفی و آن هم مماس با برگزاری جشنواره شایعاتی را شکل داده درباره فشارهای بالادستی برای اکران در این موعد!!

علی عطشانی کارگردان “پارادایس” با رد این شایعات به “ایلنا” گفت: بعد از 4 سال که از توقیف این فیلم می‌گذرد من زمان دیگری نیز می‌توانستم فیلم را اکران کنم اما با مشورتی که با دوستان و پخش‌کننده فیلم انجام دادم، زمان فعلی را برای نمایش آن انتخاب کردیم.

وی با تکذیب فشار ارشاد برای اکران همزمان با جشنواره ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند وزارت ارشاد خواسته در این زمان و قبل از آغاز جشنواره فیلم فجر این فیلم را نمایش دهد و به نوعی اکران آن را از سر خود باز کرده، درست نیست زیرا من زمان بهتری نیز برای اکران داشتم. حالا هم وقتی که مدتی از اکران این فیلم بگذرد مخاطبان متوجه می‌شوند که چرا من این زمان را برای نمایش عمومی فیلم انتخاب کردم.

کارگردان فیلم “پارادایس” در پاسخ به این سوال که چرا باید این فیلم 4 سال اجازه اکران پیدا نکند، گفت: بیشترین دلیل برای اینکه “پارادایس” 4 سال اجازه نمایش نداشت اختلاف سلیقه بر سر برخی پلان‌ها بود. افراد و مدیرانی که فیلم را دیدند اعتقاد داشتند که برخی سکانس‌ها و حتی دیالوگ‌ها باتوجه به موضوع آن امکان دارد ایجاد سوءتفاهاماتی کند که به فیلم و سینما ضربه بزند.

وی ادامه داد: زمانی که ما به عنوان یک فیلمساز فیلمی می‌سازیم که قصد داریم از مساله انتقاد کنیم و با یک زاویه جدید به یک موضوع مهم در جامعه بپردازیم، طبیعی است که حساسیت‌هایی را برانگیزد و نمی‌توان انتظار داشت که این گونه فیلم‌ها مانند فیلم‌های معمولی و خنثی اکران شوند.

عطشانی افزود: در این 4 سال تلاش کردیم با گفتگو آن مواردی که ممکن است ایجاد سوءتفاهم و یا سوءبرداشت کند را با تدوین یا صداگذاری رفع کنیم. البته فیلمی که هم اکنون اکران شده از اصلاحات ضربه نخورده و آنچه به نمایش درآمده هم مورد تایید من است و هم مورد تایید مدیران وزارت ارشاد.

کارگردان “پارادایس” در پاسخ به این سوال که چرا باید اصلاح فیلم 4 سال طول بکشد و آیا از بیرون از وزارت ارشاد فشاری برای اکران نکردن این فیلم وارد می‌شد یا خیر، گفت: تماشاگران بعد از تماشای این فیلم می‌توانند به این سوال پاسخ بدهند و جواب خود را بگیرند. درباره فشارهای بیرون از وزارت ارشاد نیز من اطلاع چندانی ندارم و قطعا مسوولان وزارت ارشاد باید جواب بدهند اما قطعا اظهارنظراتی بیرون از وزارت ارشاد و از طرف نهادهای دیگر وجود داشته است!!!