1

ادعاهای تهیه کننده “روز سوم” درباره ممیزان ارشاد⇐ علیرغم دریافت تأییدیه از حوزه علمیه، به ما مجوز ساخت کمدی ندادند/انگار قول تولید فیلمنامه ما را به دیگران داده بودند!!

سینماروزان: تهیه کننده فیلم جنگی “روز سوم” مدعیست اجازه تولید فیلم طنزش را ندادند تا دیگران سوژه مشابهش را دستمایه تولید کنند!!

به گزارش سینماروزان علیرضا جلالی شریک تولید حمید آخوندی در فیلم “روز سوم” در سالهای اخیر فیلمهایی مانند “ماهورا” و “چاقی” را تولید کرده که هیچ کدام گیشه موفقی نداشته اند.

جلالی با اشاره به اینکه تولید کمدی بی خطرترین روش برای بازگشت سرمایه است از مخالفت ممیزان ارشاد با تولید فیلمنامه طنزش گفته است.

علیرضا جلالی به “مهر” گفت: من فیلمنامه‌ای طنز داشتم ولی به قدری در شورای پروانه ساخت بالا و پایین شد که ما را به فکر فرو برد چون با مقایسه فیلمنامه ما و فیلم‌های کمدی که اکران شدند به این نتیجه رسیدیم که برخی دوست دارند تنها یک عده در این حوزه کار کنند.

جلالی تصریح کرد: جالب اینجاست که به من می‌گویند شما دفاع مقدسی ساز هستید چرا می‌خواهید فیلم طنز بسازید اما همین افراد از فیلم‌های دفاع مقدسی ما هم در اکران حمایت نکردند. حالا همین افراد می‌گویند فیلم طنز نسازید که فکر می‌کنم دلیلش این است که قرار است دیگران چنین فیلم‌هایی بسازند و به تعبیری از قبل زنبیل گذاشته اند و قول ساخت این فیلم‌ها به افراد نظرکرده داده شده است.

این تهیه‌کننده مدعی شد: ما را بسیار اذیت کردند و در نهایت به کمدی ما مجوز ساخت ندادند حتی ابراهیم داروغه زاده گفته بود ساخت آن فیلم طنز اشکالی ندارد اما باز آقایان قبول نکردند از همین رو ما به سراغ حوزه علمیه رفتیم و از آنها هم نامه گرفتیم ولی باز هم قبول نکردند.

علیرضا جلالی افزود: من فکر می‌کنم انگار قول ساخت مشابه این فیلمنامه طنز به دیگران داده شده بود، به ما مجوز ندادند!!! منی که فیلم دفاع مقدسی می‌سازم می‌توانم فیلم طنز سالم هم بسازم اما به نظر می‌رسد فیلم‌های پرفروش تنها باید توسط عده‌ای خاص ساخته شوند.