1

ادامه ماجرای کلاهبرداری از مخاطبان ایرانی⇐مدیر برنامه “جیپسی کینگز” تکذیب کرد

سینماژورنال: چند روز قبل درباره کنسرتی که در تبلیغات مجازی به نام “جیپسی کینگز” در تالار وحدت برگزار شده بود و کلاهبرداری که به نام جیپسی کینگز از مخاطبان صورت گرفته گزارشی منتشر شد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال در این کنسرت نوازنده ای حضور داشت به نام “پل ریس” که در تبلیغات به عنوان خواننده جیپسی کینگز معرفی شد؛ مدیر برنامه “جیپسی کینگز” اما به تازگی در گفتگو با “شرق” خواننده بودن این فرد را تکذیب کرده است.

قصه از کجا شروع شد

خبر برگزاری کنسرت کولی‌ها یا جیپسی‌کینگز در یکی، دو هفته گذشته از طریق پیامک‌های بازرگانی و شبکه‌های مجازی منتشر شد. این کنسرت‌ قرار بود در روزهای ٢٣ و ٢٤ مرداد در تالار وحدت برگزار شود که بعدا اعلام شد به دلیل استقبال مردم سئانس فوق‌العاده ساعت ٢٣ نیز به آن افزوده شده. در پوستر مربوط به کنسرت چنین نوشته شده بود: «کنسرت گروه ٩ نفره موسیقی محلی اسپانیا (کولی‌ها) با حضور پل ریس».

همچنین در خبرها از حضور پل ریس به‌عنوان خواننده و نوازنده جیپسی‌کینگزها یاد شد. به‌دنبال این موضوع با مدیر برنامه‌های گروه «جیپسی‌کینگز» در مورد حضور پل ریس به‌عنوان خواننده گروه کولی‌ها مکاتبه شد که در پاسخی که از طریق ایمیل (پست الکترونیک) ارسال شد، چنین اظهار شد: «کنسرتی که اعلام شده است، نشان می‌دهد مربوط به پل ریس، یکی از قدیمی‌ترین برادران و از خانواده ریس است. او عضو سابق جیپسی‌کینگز است، ولی الان دیگر با ما همکاری نمی‌کند».

رییس دفتر موسیقی هم تکذیب کرد
دو روز بعد از انتشار این موضوع نیز فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی، روز ٢٦ مرداد در پاسخ به اینکه مجوز وزارت ارشاد برای گروهی که با عنوان «جیپسی‌کینگز» به ایران آمده، با چه عنوانی صادر شده است، به مهر گفت: «مجوزی که برای اجرای گروه موسیقی اسپانیایی در تالار وحدت در روزهای گذشته از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده، به نام «گروه موسیقی محلی اسپانیا» بوده و از همان ابتدا هم عنوانی با نام «جیپسی‌کینگز» در این مجوز وجود نداشت کمااینکه در تبلیغات محیطی کنسرت نیز عنوان «گروه موسیقی محلی اسپانیا» برای این کنسرت نوشته شده است».

پل ریس ادعا کرد که سرپرستی گروه به او رسیده است

همچنین در همان روز نشست خبری برگزار شد که از آن با عنوان نشست خبری اعضای گروه جیپسی‌کینگز در رسانه‌ها یاد شد. در ابتدای این نشست، پل ریس گفت: «پدرم با نام خوزه ریس این گروه را با نام لاست ریه‌س که برگرفته از نام فامیلی بود انتخاب کردند. تهیه‌کنندگی آثار برعهده یک فرد مراکشی با نام چیکو بود و پس از اینکه پدرم دچار سرطان حنجره شد و از دنیا رفت، سرپرستی گروه به من که پسر بزرگ خانواده بودم رسید».

او با تأکید بر اینکه در آن زمان برادرش، نیکول ریس بسیار کوچک بود، خاطرنشان کرد: «من بودم که موسیقی را به او آموزش داده و به‌اصطلاح برای اولین‌بار گیتار را به دستش دادم. دو خاندان بالیاردو و ریس‌ها باهم میکس شدند تا اینکه گروهی با نام جیپسی‌کینگز در سال ١٩٨٥ شکل گرفت. جیپسی‌کینگز فقط‌وفقط یک برند بوده و هست. ».


پل ریس چه کاره است؟
با وجود صحبت‌های پل ریس، اما جست‌وجوهای اینترنتی موضوع دیگری را مطرح می‌کند. به‌همین‌دلیل در تماس دوباره‌ای که روزنامه «شرق» با گروه جیپسی‌کینگز برقرار کرد و در مورد صحت این گفته‌ها پرسید، چنین پاسخی دریافت کرد: «در گروه جیپسی‌کینگز، نیکولاس ریس فقط خواننده رهبر و تونینو بالیاردو تنها گیتاریست رهبر است».

پاول ریه س نوازنده ای که سالهاست در جیپسی کینگز حضور ندارد
پل ریس نوازنده ای که سالهاست در جیپسی کینگز حضور ندارد