1

اداره خانه سینما با مدیرعامل مستعفی؟

سینماروزان/حامد مظفری: حدود سه ماه بعد از برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه سینما که کمی بعد از استعفای مدیرعامل سابق صورت گرفت، همچنان تکلیف مدیرعامل جدید خانه مشخص نشده است.

انتخابات خانه سینما ابتدای شهریورماه و مدتی کوتاه بعد از انتشار خبر استعفای منوچهر شاهسواری مدیرعامل سابق خانه سینما صورت گرفت. بلافاصله پس از انتخابات خانه، تکلیف رییس، نایب رییس، سخنگو و دبیر هم مشخص شد.

با این حال حدود سه ماه بعد از برگزاری انتخابات هنوز تکلیف مدیرعامل جدید خانه سینما مشخص نشده و پرسش‌هایی طرح شده درباره شرکت مدیرعامل سابق در جلسات هیات مدیره خانه؟ در عین حال انتصاب شاهسواری در شورای عالی سینما از سوی دولت جدید، شائبه نمایندگی وی از طرف خانه را افزایش می‌دهد؟
البته محمد خزاعی مختار بوده هر سینماگر مورد اعتمادی را برای شورای عالی سینما معرفی کند ولی پرسش این است که انتصاب شاهسواری به سبب عدم انتخاب مدیرعامل جدید برای خانه سینما بوده؟

چرا سه ماه بعد از تشکیل هیات مدیره خانه سینما هنوز مدیرعاملی برای خانه پیدا نشده؟ شاید به نظر برسد در دورانی که اتفاقات اجتماعی متعددی در حال رخ دادن است، این پرسش چندان جدی نباشد ولی وقتی می‌بینیم در همین سه ماه همان کنش‌های حداقلی سابق هم از خانه سینما رخ نداده، آن گاه چرایی عدم انتخاب مدیرعامل جدی می‌شود.

فقط یک فقره در نظر بگیرید که با پیگیری مدیران #خانه_تئاتر بنا شده مابه‌التفاوت هزینه بیمه تکمیلی اعضا به آنها بازگردد ولی فقدان مدیرعامل در خانه سینما باعث شده همین حداقل‌ها هم از اعضای خانه سینما دریغ گردد.

خانه سینما چرا مدیرعامل جدید خود را معرفی نمی‌کند؟ 

سینماروزان آماده است توضیحات رئوس خانه سینما یا سازمان سینمایی درباره هویت مدیرعامل تازه خانه را منتشر کند.

اداره خانه سینما با مدیرعامل مستعفی؟
اداره خانه سینما با مدیرعامل مستعفی؟