1

#اخطار_پنج_روزه سازمان به یک روزنامه نگار منتقد+عکس

سینماروزان/کیوان بهارلویی: سازمان سینمایی به تازگی «اخطار پنج روزه» برای رضا استادی روزنامه نگار و فیلمساز منتقد صادر کرد.

این روزنامه نگار در پایگاه خبری – تحلیلی خود با نام سینما مثبت بارها مطالب و تحلیل‌های منتقدانه را نسبت به سازمان سینمایی و وزارت ارشاد منتشر کرده است.

این #اخطار_پنج_روزه البته نه اخطاری قانونی بلکه نام فیلمی نیمه بلند است که به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا استادی و بر أساس فیلم‌نامه‌ای از وی مقابل دوربین رفته و به تازگی از سازمان سینمایی پروانه نمایش گرفته است. طبق شنیده‌ها این فیلم از مضمونی ملتهب برخوردار است و نگاهی خاص به سوژه دفاع مقدسی خود دارد.

این فیلم که زمستان سال ۱۳۹۹ در بخش‌های جنوبی تهران مقابل دوربین رفته داستان زوجی سالمند به نام
عباس آقا و معصومه خانوم را روایت می‌کنند که در خانه‌ای قدیمی در تهران زندگی می‌کنند. آنها دو فرزند پسر و یک فرزند دختر داشته‌اند که سالها پیش به جبهه رفته‌اند و حالا در روزهایی که بیماری کرونا زندگی جدیدی را برای مردم رقم زده خبری از فرزندان آن‌ها می‌رسد.

در این فیلم ناصر علاقبندان نقش اصلی را ایفا می‌کند. مصطفی صادقی  و غزاله بختیاری دیگر بازیگران فیلم هستند که مقابل دوربین مهدی حیدری قمی ایفای نقش کرده‌اند.

مازیار کبیری (تدوین‌گر)-حسین معتمدی (مدیر صدابرداری)-فرشاد مشفقی (موسیقی متن)-سارا توکلی (طراح صدا و صداگذار)- سینا روح(طراح صحنه و لباس)-نگین بیاتیان(عکاس و تصویربردار پشت صحنه)-امیرحسین مدرس(جلوه‌های ویژه تصویری)-امیر استادی(مدیر تولید)-حمیده جهانگیر(برنامه ریز و دستیار کارگردان)از دیگر عوامل این فیلم هستند. لیلا همدم علی ـ معصومه قهرمانی ـ حسن موسی زاده ـ ابوالفضل رحیمی ـ محمد سوری ـ و علی خرم نیز دیگر بازیگران اخطار پنج روزه هستند.

صدور پروانه اخطار پنج روزه برای رضا استادی
صدور پروانه اخطار پنج روزه برای رضا استادی

فیلم اخطار پنج روزه ساخته رضا عطاران
فیلم اخطار پنج روزه ساخته رضا استادی