1

ابوالقاسم طالبی روی آنتن زنده بیان کرد⇐چهل میلیاردی شدن “هزارپا” ربطی به بازیگرانش نداشت!!/حرف سرتیپی با عملش متفاوت است!!/نه طاغوت اصولگرا را می خواهیم نه طاغوت اصلاح طلب!!/به جای مسخره کردن “مسکن مهر” بروند و برای ملت خانه ای بسازند مشابه ویلای لواسان رییس جمهور!!/اگر رییسی آمده بود، دلار پنج هزار تومان میشد!!!/دردفتری سینمایی ۲۸ میلیارد برای “یتیم خانه ایران” برآورد هزینه شده بود ولی ما از آن دفتر بیرون آمدیم و با ۸ میلیارد فیلم را در روایت فتح ساختیم!!

سینماروزان: ابوالقاسم طالبی کارگردانی که در روزهای اخیر بخاطر گلایه از سانسور “قلاده های طلا” در رسانه ملی خبرساز شده بود روی آنتن زنده شبکه اول حرفهایی تند و تیز از سینما تا سیاست زد.

به گزارش سینماروزان طالبی در این باره که پس چگونه کمدی”هزارپا” 40 میلیاردی شده یا بازیگران پرفروشی مثل رضا عطاران و دیگر بازیگران بفروش را داریم به علی ضیاء در “فرمول یک” توضیح داد: ما یک فیلم 40 میلیاردی داشتیم که ربطی به بازیگران آن نداشت و به موضوعش ربط داشت. اما رضا عطاران پرفروش است و طنز او جواب می دهد. او هر فیلم کمدی بازی کرده فروخته غیرکمدی هم بازیکر کرده که نفروخته است. من به رضا پیشنهاد ندادم او این قدر کار دارد و تا 5 سال آینده را برنامه ریزی کرده است.

کارگردان «یتیم خانه ایران» درباره تاثیرات بین المللی این اثر و پخش مستندی درباره آن در بی بی سی و همچنین سخنان علی سرتیپی درباره اکران بین المللی این کار اظهار کرد: این فیلم در دو دانشگاه انگلیس اکران شده است. آقای سرتیپی حرف می زند اما عملش با حرفش متفاوت است. فیلم ما فیلمی نبود که دولت انگلیس از اکران آن خوشش بیاید، اما بازیگرانش انگلیسی بودند. از انگلیس بلند شدند آمدند بازی کردند سناریو را هم قبلش خوانده بودند. کسی به من گفت اگر آنها بدانند می خواهی در قصه چه بگویی یکی یکی می روند اما وقتی آمدند دیدم خودشان ماجرا را می دانند. آنها نقش بدترین آدمها را بازی کردند بعد هم به کشورشان برگشتند. در انگلیس هم اکران و از آن استقبال شد اما نتوانستند ادامه بدهند. از آرژانتین هم از من دعوت کردند یک هفته به آنجا بروم و حتی پیشنهاد دادند دو هفته هزینه های سفر را تقبل کنند اما به خاطر سلامتی نمی توانستم 18 ساعت پرواز را تحمل کنم. در لبنان هم کار اکران شد. آقای سرتیپی هم سرش خیلی شلوغ است و فیلم ما یتیم ماند!!

کارگردان «عروس افغان» در پاسخ به اینکه بالاخره شما اصولگرایید یا اصلاح طلب، ادامه داد: اصولگرا و اصلاح طلب اصالت ندارد. برای من مردم و ایران و میهن و انقلاب اسلامی که مردم برایش خون دادند اصالت دارد. ما شاه اودکلن زده سوییس درس خوانده را بیرون کردیم نه اینکه کسی بیاید که بچه هایش را بفرستد سوییس از پول بیت المال درس بخواند و شاهانه زندگی کند. حالا او می خواهد اصلاح طلب، اصولگرا، آخوند، کراوات زده یا مکلا باشد، ما با او مخالفیم.

وی درباره مدیران دوتابعیتی تصریح کرد: ملت ایران وقتی شاه را بیرون کردند مشکلشان با درس خواندن او در سوییس نبود. اگر ما دنبال حضرت امام راه افتادیم و برایش خون دادیم، کسی که حضرت امام را ندیده بود به جبهه می رفت و مثل شیر به قلب دشمن می زد اصلا هم آدم نظامی نبود ولی جانش را که کسی عزیزتر از آن ندارد فدا می کرد چون این راه را قبول داشت و می خواست این فضای طاغوتی از بین برود. ما این طاغوت را بیرون کردیم اما حالا طاغوت ممکن است بگوید من اصلاح طلبم یا اصولگرا هستم میگوییم بیخود کرده ای. طاغوت طاغوت است. ما طاغوت را نمی خواهیم. در این باره نباید جناحی نگاه کنیم.

طالبی یادآور شد: ممکن است شمای نوعی حالا خیلی هم آدم خوبی باشی و بگویی اختلاس خیلی بد است، سوءاستفاده از قدرت خیلی بد است اما وقتی به جایی که می رسی ببینی وای چقدر پول، طرف پیشت می آید تا هزار میلیارد وام بگیرد. نمی دانم اصلا مردم می دانند این مبالغ را با هزار تومانی اگر در نظر بگیریم چند دور، دور کره زمین می شود!؟ وقتی می بینی می توانی وام بدهی و کسی هم کاری به کارت نداشته باشد، طرف هم می گوید من کلبه خرابه ای در سوییس داریم و تقدیم بچه هایت می کنیم، حق شما است شما دارید زحمت می کشید. بعد به خودش و بچه هایش چنین چیزی را می دهد و این آدم آلوده می شود، گرچه ممکن است از اول اینگونه نبوده باشد.

وی افزود: دلیل نمی شود بگوییم فلانی اصولگرا است و جبهه رفته با او مخالفت نکنیم یا فلانی اصلاح طلب است، جزو بروبچه های خودمان است، در روزنامه فلانی می نوشته و با آدم فلانی عکس دارد پس برخورد نکنیم. ملت با طاغوت و طاغوتی مخالفند. با کسی که برایشان حاکمیت اشرافی کند مخالفند. من خودم را کارگردان مردمی می دانم اما نه مردمی که خاص هستند و بگویند ما تلویزیون و سینمای ایران را نمی بینیم.

طالبی درباره ماجرای توئیتش در زمینه خانه سازی در بیابان و نماز باران دلواپسان، توضیح داد: برای وزیری بود که باران آمده بود و در ویلای لواسان گیر کرده بود. وقتی اشرافیت حاکم شود آنها در ویلایشان می نشینند و مردم با مشکلاتشان می مانند. هرکسی برای مردم خانه بسازد و آنها به جای کارتن در خانه بنشینند، بد است؟ هرکسی که می خواهد باشد ما او را دوست داریم. این کارش را دوست داریم و از او تشکر می کنیم. نباید مردمی که این خانه ها را می خرند تحقیر کنیم و بگوییم شما در قوطی کبریت زندگی می کنی و در بیابان ساخته شده. خب شما برو در جای خوب خانه بساز. من این توئیت را برای آقایی نوشتم که می گفت مسکن مهر مزخرف است و باید مسکن اجتماعی بسازیم. اگر او یک خانه ای مثل ویلای لواسانش یا خانه ولنجک رییس جمهور می ساخت و به کارتن خوابها بود ما از او تشکر میکردیم.

وی در این باره که آیا حمایت از رییسی یعنی او اصولگرا است، گفت: اصولگرایی را نمی فهمم یعنی چه. اگر اصولگرایی یعنی امام و انقلاب را قبول دارم بله من امام را از 16 سالگی باور کرده ام. به نظرم اگر رییسی می آمد با مفاسد اقتصادی مبارزه می کرد و حکومت اشرافی نداشت.

این کارگردان در پاسخ به اینکه اگر رییسی رییس جمهور می شد وضعیت چطور بود، گفت: اگر او آمده بود دلار 5 هزار تومان شده بود و خیلی خطرناک بود. همچنین فیلمهایی ساخته می شد که خود کارگردان با دخترش رویش نمی شد برود آن را تماشا کند!

طالبی در این باره که آیا 8 میلیارد برای “یتیم خانه ایران” هزینه شده، گفت: 28 میلیارد در یک دفتری برای این فیلم برآورد شده بود که ما از آن دفتر بیرون آمدیم و با 8 میلیارد فیلم را در روایت فتح ساختیم. من در جایی که فرماندهان سپاه بودند این را مطرح کردم در حالی که هیچکس رقم دقیق ساخت فیلمش را نمی گوید.