1

ابراهیم گلستان با تعریض به نویسنده سوسیال-دموکرات به نمایشگاه کتاب آمد+عکس

سینماروزان: ابراهیم گلستان نویسنده و فیلمساز ایرانی که سالهاست در انگلستان سکونت دارد و در گفتگوهای معدودش هم تا توانسته برخی از هنرمندان متعلق به طیف روشنفکر از احمد شاملو گرفته تا جلال آل احمد و رضا براهنی را نواخته با کتابی به نام «قلعه انسانات» در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

به گزارش سینماروزان «قلعه انسانات» نمایشنامه ایست به قلم علی شمس که مقدمه آن را ابراهیم گلستان نوشته است. شمس که مدتیست در ایتالیا تحصیل میکند ترجمه ایتالیایی این نمایش را به پاویون ایتالیا نمایشگاه کتاب ارائه داده است.

«قلعه انسانات» که نام آن یادآور «قلعه حیوانات» اثر مشهور جورج اورول نویسنده سوسیال-دموکرات انگلیسی است پیشتر در تالار سایه تئاترشهر اجرا شده بود.

«قلعه انسانات» سعی دارد به تغییر و تحول جهان بینی آدمیان در شرایط مختلف بپردازد؛ تغییراتی که اسباب رفتاری متناقض میشود.

«قلعه انسانات» نخستین نمایشنامه علی شمس است که به ایتالیایی برگردانده شده و آن طور که خودش گفته مقدمه ابراهیم گلستان بر این نمایشنامه هم سهم بسزایی در این برگردان داشته است. شمس میگوید: ابراهيم گلستان با مقدمه‌اي كه بر اين نمايشنامه نوشت، اعتبار بسيار بزرگي به من و اين متن بخشيد. خوشبختانه بازخورد ترجمه و انتشار اين نمايشنامه در ايتاليا هم خيلي خوب بود و توزيع بسيار خوبي داشت.

قلعه انسانات
قلعه انسانات