1

ابراهیم داروغه‌زاده در تازه‌ترین گفتگوی خود اظهار داشت⇐چطور نيم ميليارد تومان هزينه کنيم براي افتتاحیه‌ جشنواره؟/جشنواره امسال در برج میلاد هیچ مراسمی نخواهد داشت/درباره اکران فیلم خارجی هیچ مطلب عمیقی نشنیده‌ام

سینماروزان: ابراهيم داروغه‌زاده معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي و دبير سي‌وششمين جشنواره فيلم فجر درباره مکان برگزاري جشنواره فيلم فجر در حاشیه حضور در جشنواره کوتاه گفت: قطعاً ما در سي‌وششمين جشنواره فيلم فجر در برج ميلاد تهران مراسمي نخواهيم داشت. البته برج ميلاد هیچ گاه به هيچ عنوان سينماي اهالي رسانه نبوده است، در آن مکان رسانه ها هم حضور داشتند.

به گزارش سینماروزان دبیر جشنواره ادامه داد: در سالهاي گذشته هنرمندان هم در آن مکان حضور داشتند. برج ميلاد در سالهاي گذشته براي جشنواره فجر شبیه به سالن مهماني‌اي بود که رسانه‌ها بخشي از آن مهماني بودند. در هيچ جشنواره‌اي دنيا مکاني را نداريم که همه در کنار هم فيلم ببيند. در تلاش هستيم که فضايي را براي اهالي رسانه انتخاب کنيم که در آن رسانه‌ها با آرامش کامل فيلم تماشا کنند.

وي درباره حذف مراسم افتتاحيه جشنواره که پیشتر درباره اش سخن گفته بود اعلام کرد: ما ادوار گذشته جشنواره فيلم فجر را بررسي کرديم و به اين موضوع رسيديم که افتتاحيه جشنواره فيلم فجر در طي سالهاي برگزاري نه تنهاي مقبول هنرمندان نبوده است، بلکه اهالي رسانه نيز جايگاهي براي آن قائل نبوده‌اند. به نظرم برگزاري افتتاحيه براي جشنواره فيلم فجر ضرورتي ندارد. چطور نيم ميليارد تومان هزينه کنيم براي موضوعي که ضرورت ندارد؟

معاون نظارت سازمان سينمايي درباره پروپاگانداری حوزه هنری برای اکران فيلم‌هاي خارجي بيان کرد: درباره اين موضوع من هنوز مطلب عميقي از مخالفان و موافقان اين بحث نشنيده‌ام که بتوانم درباره آن جمع بندي داشته باشم. به نظرم خوب است که مخالفان و موافقان اين بحث دور يک ميز بنشيند و به يک جمع بندي برسند.